Samolot z trzema dodatkowymi zbiornikami paliwa pod podłogom będzie zabierać 206 pasażerów na odległość do 4 tys. mil morskich (7400 km), a ponadto otrzymał zezwolenie na zwiększenie operacji rozszerzonych (tzw. ETOPS) do lotów przez 180 minut na jednym silniku, co wystarczy do przebycia dowolnej trasy przez Atlantyk. 

Przyznane certyfikaty żeglowności obejmują zatwierdzenie większych zmian konstrukcyjnych polegających na opcjonalnym instalowaniu 3 dodatkowych zbiorników paliwa z nowymi systemami zarządzania paliwem i na wzmocnieniu dolnej części kadłuba oraz zatwierdzenie kabiny Airbus Cabin Flex, zmian w kadłubie z nowymi drzwiami i większą maksymalna wagą 97 przy starcie (MTOW).

Czytaj także: Kolejny bankrut w lotnictwie. Padły tanie skandynawskie linie Primera Air

Rzecznik producenta podał, że pierwszy egzemplarz zostanie dostarczony izraelskiej linii ARKIA. Primera Air chciała nim latać z Madrytu do USA i Kanady.

Airbus i Boeing stale zwiększają zasięg swych samolotów wąskokadłubowych, aby spełniać życzenia klientów, którzy chcą otwierać nowe połączenia, zwłaszcza przez Atlantyk. Airbus pracuje też nad A321XLR o zasięgu 4500 mil morskich (8300 km) w reakcji na zamiar uruchomienia przez Boeinga produkcji samolotu średniego segmentu rynku, między B737 i B787.