Alitalia będąca od 2017 r. pod zarządem trzech komisarzy zachowałaby niezależność operacyjną od niemieckiej linii i własną markę - dodał Hohmeister w rozmowie z agencją Reutera. - Walczymy o włoski rynek - dodał, że twarde warunki przejęcia pozostają bez zmiany.
Dziennik "Corriere Della Sera" podał w niedzielę 27 stycznia, że włoskie koleje Ferrovie dello Stato (FS) mają zostać w najbliższy wtorek partnerem restrukturyzacji Alitalii, a Delta Air Lines zajmie miejsce w blokach startowych (pole position) do tej operacji.
Lufthansa jest gotowa kupić Alitalię, jeśli włoska linia znacznie ograniczy zatrudnienie pod zarządem komisarycznym i jeśli będzie mogła przejąć pełną kontrolę nad tą linią, bez udziału włoskiego skarbu państwa.
- Jesteśmy zainteresowani Alitalią, ale tylko, gdy warunki będą dobre, a zasadniczo się na razie nie zmieniły - wyjaśnia Hohmeister. Ocenia, że Alitalia musi zmniejszyć zatrudnienie o niecałe 3 tysiące osób w sposób odpowiedzialny społecznie.
Mocna pozycja ekonomiczna Lufthansy powinna "być dostatecznym powodem dla osób odpowiedzialnych w Alitalii, aby zastanowili się, czy chcą być częścią silnego europejskiego systemu, czy wybierają inną drogę" - mówi Hohmeister.