Przewoźnik odwołał loty. Zapomniał o tym, by poinformować pasażerów

Pasażerowie utknęli na lotniskach, gdyż nie zadziałał system automatycznej informacji dla pasażerów.

Aktualizacja: 09.07.2019 13:55 Publikacja: 09.07.2019 13:50

Przewoźnik odwołał loty. Zapomniał o tym, by poinformować pasażerów

Foto: Adobe Stock

Nieprzyjemną sobotę mieli pasażerowie Sun Country Airlines, którzy stawili się na swoje loty tylko po to, by dowiedzieć się, że zostały odwołane na długo przed dniem planowanego rejsu. Sun Country nie poinformowały swoich pasażerów ani e-mailem, ani telefonicznie o tym, że ich rejsy zostały odwołane. Dla pasażerów oznaczało to istotne niedogodności, na które nakładały się powody, dla których zależało im na tym, by dotrzeć do celu. 

Jedna z pasażerek, która utknęła na lotnisku w Newark, opowiadała stacji FoxNews9, że była zdesperowana, by dotrzeć do celu, gdyż chciała być przy umierającej matce. Ostatecznie udało się jej polecieć innymi liniami, ale przedtem bezskutecznie próbowała się połączyć z Sun Country. Inna pasażerka ostatecznie zapłaciła 150 dolarów za Ubera do Filadelfii, skąd złapała lot do Minneapolis, za który zapłaciła 400 dolarów.

Problemy Sun Country Airlines okazały się mieć bardzo trywialną przyczynę. Przewoźnik zakończył przechodzenie na nowy system komputerowy automatyzujący codzienną działalność linii. Niestety, przy instalacji zapomniano o… włączeniu automatycznych powiadomień dla pasażerów o odwołanych lotach. W efekcie, jak podaje „Star Tribune”, pasażerowie 6 rejsów musieli sami szukać sposobów na dotarcie do celu. Cała sytuacja może wydawać się nawet całkiem zabawna, gdyż system wdrożony przez przewoźnika miał również na celu doprowadzić do tego, by takich sytuacji, jak brak informacji, nie było w ogóle.

- Szczerze przepraszamy pasażerów wszystkich sześciu odwołanych lotów. To nie jest doświadczenie, które chcielibyśmy oferować, ani którego nasi klienci powinni się spodziewać – przekazał przewoźnik w oświadczeniu.

Pasażerom zaoferowano możliwość zmiany rezerwacji lub pełny zwrot kosztów. Przewoźnik zobowiązał się również do pokrycia kosztów zakwaterowania będącego skutkiem odwołania lotów oraz zaoferował każdemu pasażerowi voucher o wartości 200 dolarów. 

Loty zostały odwołane z przyczyn całkowicie losowych. Jeden z samolotów nagle okazał się być w stanie wymagającym pilnych napraw, a drugi był opóźniony przez problemy na lotnisku w Newark. Trzeci samolot nie mógł wylecieć, gdyż wskutek wcześniejszych opóźnień załoga przekroczyła czas pracy i musiała, zgodnie z przepisami, odpocząć.

Nieprzyjemną sobotę mieli pasażerowie Sun Country Airlines, którzy stawili się na swoje loty tylko po to, by dowiedzieć się, że zostały odwołane na długo przed dniem planowanego rejsu. Sun Country nie poinformowały swoich pasażerów ani e-mailem, ani telefonicznie o tym, że ich rejsy zostały odwołane. Dla pasażerów oznaczało to istotne niedogodności, na które nakładały się powody, dla których zależało im na tym, by dotrzeć do celu. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Transport
Polskie firmy apelują do Donalda Tuska: nie porzucajcie projektu CPK
Transport
Smartwings na celowniku LOT-u. Zdrowa linia z trudną przeszłością
Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO