Reklama

Boeing zwiększy nadzór inżynierski 

Rada dyrektorów Boeinga utworzyła nową komisję bezpieczeństwa do nadzorowania prac projektowych, produkcji i operacji samolotów koncernu i usług posprzedażnych w konsekwencji dwóch katastrof MAXów.

Aktualizacja: 25.09.2019 17:42 Publikacja: 25.09.2019 17:19

Boeing zwiększy nadzór inżynierski 

Foto: Bloomberg

Pięciomiesięczny wewnętrzny przegląd specjalnego panelu powołanego przez radę do oceny prac projektowych przy samolotach  zakończył się zaleceniem koncernowi reorganizacji inżynierskich ścieżek przekazywania informacji w skali całej firmy w ramach zwiększenia nadzoru przez szefów. Reuter jako pierwszy podał w sierpniu o nowej komisji ds. bezpieczeństwa i o zaleceniach dla koncernu. To pierwsze strukturalne zmiany w ramach reakcji Boeinga na trwający kryzys z powodu uziemienia MAXów po dwóch katastrofach.

Przegląd dokonany przez radę jest jednym z wielu postępowań wyjaśniających prace nad B737 MAX prowadzonych przez regulatorów na świecie, Kongres i resort sprawiedliwości USA.

Zmiany będą wprowadzane w ciągu kilku miesięcy do czasu  dalszego  przeglądu - poinformował w sierpniu Reutera prezes Dennis Muilenburg. Ich celem jest zwiększenie przejrzystości i nadzoru inżynierskiego nad decyzjami oraz przyspieszenia starań, by informacje o bezpieczeństwie docierały możliwie najszerzej i najszybciej do wszystkich firm i zakładów Boeinga na świecie.

Rada dyrektorów zatwierdziła w sierpniu nową komisję bezpieczeństwa lotniczego - podano teraz w Seattle. Sześć zaleceń zgłoszonych przez panel dotyczy stworzenia nowej organizacji bezpieczeństwa produktów i usług, która zajmie się wszystkimi aspektami bezpieczeństwa wyrobów oraz będzie rozpatrywać przypadki nadmiernej presji i anonimowe informacje pracowników o tym, co ich gnębi i niepokoi.

Rada zaleciła ponadto, by wszyscy inżynierowie Boeinga, także  z nowej organizacji bezpieczeństwa produktów i usług, podlegali bezpośrednio głównemu inżynierowi, który podlega bezpośrednio prezesowi Muilenburgowi.

Reklama
Reklama

Boeing powinien też współpracować  z liniami lotniczymi nad "ponowną oceną założeń dotyczących rozwiązań projektowych i funkcjonowania kabiny pilotów" oraz na zaleceniem kryteriów szkolenia pilotów poza tradycyjnymi programami, w sytuacjach, gdy jest to uzasadnione. "Założenia projektowe zmieniły się z czasem, a firma powinna zapewnić, by kabina pilotów w dalszym ciągu antycypowana  potrzeby zmieniającej się demografii i przyszłych pokoleń pilotów" - uznała rada.

Transport
Fiasko zakupu Smartwings. Co dalej z ekspansją LOT-u?
Transport
Czeski Smartwings jednak nie dla LOT-u. Wygrali Turcy
Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama