Boeing na plusie pierwszy raz od 14 miesięcy

W lutym Boeing dostarczył 22 samoloty (17 rok temu) i po raz pierwszy od 14 miesięcy osiągnął dodatni bilans zamówień netto. W najbliższym czasie poprawi go, bo Southwest chce kupić dużo MAX-ów.

Aktualizacja: 11.03.2021 19:38 Publikacja: 11.03.2021 19:32

Boeing na plusie pierwszy raz od 14 miesięcy

Foto: Bloomberg

Coraz szerszy na świecie dostęp do szczepionek na COVID-19 zwiększył pewność klientów linii lotniczych, że znowu będą mogli swobodnie podróżować. Skorzysta na tym szczególnie Boeing, bo liczy, że wznowione dostawy dużej liczby gotowych B7837 MAX pozwolą mu poprawić zdecydowanie sytuację finansową.

W gronie dostarczonych samolotów było 18 MAX-ów, trzy maszyny szerokokadłubowe i jeden wojskowy P-8. Czwarty kolejny miesiąc nikt nie otrzymał B787 Dreamliner — odnotował Reuter. 

W lutym koncern otrzymał zamówienia na 82 samolotów, co łącznie dało od początku roku 86 sztuk. Klienci rezygnowali albo zamienili zamówienia na ok. 50 sztuk, ale liczba zamówień netto po rezygnacjach wyniosła 31 sztuk, pierwszy raz była dodatnia od listopada 2019.

W lutowych zamówieniach jest 25 MAX-ów przez United, 14 tych samolotów dla nie ujawnionego z nazwy klienta i 27 samolotów-cystern KC-46 dla lotnictwa wojskowego USA. Singapore Airlines zamówił 11 B777X w ramach umowy o zamianie modeli i rezygnacji z kupna 10 B787-10. Reszta rezygnacji dotyczyła 32 MAX-ów, w tym 15 przez kanadyjską WestJet, ośmiu przez leasingodawcę Jackson Square, siedmiu przez Copa Airlines z Panamy, jednego przez BOC Aviation i jednego przez klienta, który nie chciał już wersji dyspozycyjnej.

W końcu lutego koncern miał zamówienia na 4031 samolotów wobec 2016 w końcu stycznia.

Z Seattle napłynęła wiadomość, że Boeing jest bliski zawarcia dużego kontraktu z Southwest Airlines na B737 MAX 7. Potwierdzone zamówienie ma dotyczyć kilkudziesięciu sztuk, przewiduje się też dużą opcję. Linia i producent nie chcieli odnieść się do tych informacji. B737 MAX 7 jest najmniejszy z czterech modeli tej rodziny, zabiera 153 pasażerów na odległość 3850 mil morskich (7100 km), kosztuje oficjalnie (cena katalogowa) ok. 100 mln dolarów.

Coraz szerszy na świecie dostęp do szczepionek na COVID-19 zwiększył pewność klientów linii lotniczych, że znowu będą mogli swobodnie podróżować. Skorzysta na tym szczególnie Boeing, bo liczy, że wznowione dostawy dużej liczby gotowych B7837 MAX pozwolą mu poprawić zdecydowanie sytuację finansową.

W gronie dostarczonych samolotów było 18 MAX-ów, trzy maszyny szerokokadłubowe i jeden wojskowy P-8. Czwarty kolejny miesiąc nikt nie otrzymał B787 Dreamliner — odnotował Reuter. 

Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił