Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.07.2020 13:08 Publikacja: 16.07.2020 13:08
Foto: Bloomberg
Władze w Rzymie groziły od prawie 2 lat filii Autostrade per l'Italia odebraniem licencji po zawaleniu się w sierpniu 2018 dwóch przęseł wiaduktu Morandi w Genui, gdy zginęły 43 osoby. Autostrade była użytkownikiem tej magistrali.
Po posiedzeniu, które trwało całą noc z wtorku na środę rząd koalicyjny ogłosił, że otrzymał nowe propozycje od Atlantii i ASPI w sprawie eksploatacji płatnych autostrad i poinformował o uruchomieniu postępowania prawnego, które zakończy spór. Atlantia zgodziła się odstąpić początkowo 51 proc. z posiadanych 88 proc. w filii publicznemu bankowi Cassa Depositi e Prestiti (CDP) i innym inwestorom instytucjonalnym za łączne 3,2-3,3 mld euro. Zrobi to poprzez podwyższenie kapitału, co zmniejszy jej udział w filii, filia zostanie następnie wyodrębniona i trafi na giełdę. Rodzina Benettonów odstąpi w ciągu 12 miesięcy swój udział bankowi CDP i innymi inwestorom instytucjonalnym, zainteresowane są fundusze Blackstone i Macquarie — informuje Reuter.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas