Inwestycja jest jedną z kluczowych dla planowanej modernizacji stołecznej linii średnicowej.
W planie robót znalazła się wymiana szyn, mostownic, naprawa elementów mocujących oraz blach przeciwpożarowych. Wymienione zostaną tory dojazdowe za i przed mostem. Wymienione zostaną także elementy sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji zostaną odnowione filary Mostu Gdańskiego, a jego przęsła zostaną pokryte nową powłoką antykorozyjną. Remont sprawi, że prędkość maksymalna przejeżdżających przez most pociągów zostanie podwyższona z 40 do 60 km/h.
W czasie prac zabezpieczane będą wszystkie urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty prowadzone będą na jednym lub drugim torze naprzemiennie. W tym czasie po wolnym torze przejeżdżać będą pociągi.
Most Gdański ma pół kilometra długości. Składa się z dwóch części: kolejowej i drogowo-tramwajowej. Usytuowany jest na linii kolejowej nr 20 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga. Każdego dnia przejeżdża nim blisko około 130 pociągów pasażerskich oraz 40 pociągów towarowych.
Remont mostu jest częścią prac na warszawskim węźle kolejowym, które mają zwiększyć przepustowość linii na czas remontu trasy średnicowej. Obecnie trwa projektowanie dwóch linii: Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska i Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. - Uwzględniamy dostosowanie ich do zwiększonego ruchu aglomeracyjnego. Warszawa Gdańska musi być przygotowana do zwiększonej liczby pociągów, by korzystać z tej stacji podczas późniejszej modernizacji linii średnicowej – tłumaczy rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.