Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.11.2015 15:55 Publikacja: 08.11.2015 15:55
Foto: Bloomberg
Na mocy obecnych przepisów zagraniczni inwestorzy nie mogą posiadać więcej jak 49 proc. udziałów w europejskich przewoźnikach, a kontrola takiej linii musi znajdować się w europejskich rękach, co odstrasza inwestorów spoza Europy.
„Należy kontynuować łagodzenie przepisów o własności i kontroli na zasadzie wzajemności poprzez dwustronne porozumienia o świadczeniu usług lotniczych i na wielostronnej płaszczyźnie"- stwierdza projekt dokumentu o nowej strategii. Komisja Europejska ma przedstawić ją w grudniu, bo dąży do zwiększenia konkurencyjności europejskiego sektora lotnictwa, ograniczonego z powodu wzrostu popularności tanich linii Ryanair i easyJet oraz przewoźników znad Zatoki Arabskiej i zwiększenia znaczenia Azji jako dużego ośrodka przesiadkowego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas