Reklama

Polska kolej już nie chce topić pieniędzy

Koniec z wydawaniem miliardów złotych na lokalne linie z kilkoma pociągami na dobę czy budowę 300-metrowych peronów w lesie. Dokładniej sprawdzana będzie jakość robót i projektów.

Publikacja: 23.08.2024 04:30

Inwestycje w modernizację linii kolejowych mają być tak prowadzone, by utrudnienia dla podróżnych po

Inwestycje w modernizację linii kolejowych mają być tak prowadzone, by utrudnienia dla podróżnych powodowane opóźnieniami pociągów okazywały się jak najmniejsze

Foto: PAP/Leszek Szymański

Inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury kolejowej mają przyspieszyć. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) właśnie ogłosiła listę siedmiu projektów, które chce zrealizować dzięki uwolnionym środkom finansowym z Krajowego Planu Odbudowy. To efekt rezygnacji z 12 wcześniej zaplanowanych przedsięwzięć, które po zmianie władz PLK i dokonanych analizach uznano za niedostosowane do potrzeb, przeskalowane i nieekonomiczne, w rezultacie niedające szans uzyskania zaplanowanych rezultatów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama