Aktualizacja: 02.05.2025 15:59 Publikacja: 22.07.2024 04:30
Salon lotniczy w brytyjskim Farnborough od lat przyciąga producentów samolotów i linie lotnicze. To świetna okazja, by pochwalić się nowinkami technicznymi i wielkimi kontraktami.
Foto: PAP/EPA
Mało cieszą klientów linii natomiast takie wydarzenia jak w ostatni piątek, kiedy problemy z oprogramowaniem uziemiły kilkadziesiąt tysięcy rejsów na świecie. Do tego dochodzą jeszcze zmiany klimatyczne i plaga burz, które powodują turbulencje poważnie zakłócające plany lotów.
W takiej atmosferze w najbliższy poniedziałek, 22 lipca, zostanie zainaugurowany Międzynarodowy Salon Lotniczy w Farnborough, pod Londynem. Producenci samolotów, z których najważniejsze firmy to oczywiście Boeing, Airbus, Embraer, ale i chiński COMAC, liczą na zamówienia przynajmniej tysiąca samolotów. Kiedy je wyprodukują? To już zupełnie inna sprawa, bo główni gracze z tego rynku, czyli Airbus i Boeing, mają kłopoty, chociaż każdy z nich inne. Airbusowi brakuje silników, a Boeing postanowił się specjalnie nie wychylać z premierami, chociaż rynek bardzo chciałby zobaczyć i B737 MAX10, i nowy B777. – W tym roku skupimy się na wzmocnieniu bezpieczeństwa naszych samolotów, jakości i wywiązywaniu się z obowiązków wobec naszych klientów – zapowiedział Brendan Nelson, prezes Boeing Global. Ale oprócz tego pokaże jeszcze m.in. maszyny wojskowe i cargo. Jedyny pasażerski Boeing, jaki pojawi się w Farnborough, to doskonale znany już B787-9 Qatar Airways. I wystawią go Katarczycy.
Prezes Ryanaira, Michael O’Leary, sygnalizuje gotowość rezygnacji z dostaw boeingów, jeśli okaże się, że po wpro...
Władimir Putin zaproponował Aleksandrowi Łukaszence stworzenie własnej wersji lotniczego konsorcjum na wzór euro...
- Nie będzie można żądać wydania nieruchomości, zanim nie zaproponuje się właścicielowi zaliczki w wys. 85 proc....
Indie podpisały wreszcie umowę kupna dla swojej marynarki wojennej 26 myśliwców Rafale za 630 mld rupii (6,5 mld...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Wyjaśniła się sytuacja amerykańskiej firmy lotniczej. Boeing postanowił przejąć ją (ponownie, po wyodrębnieniu j...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas