Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 03:03 Publikacja: 20.07.2024 04:30
Podróżni przed lotniskiem w Rotterdamie. Globalna awaria informatyczna uniemożliwiła większości pasażerów odprawę w Rotterdamie
Foto: AFP
Jest szczyt sezonu. Opóźnienia w odlotach powodują jeszcze większy tłok na lotniskach. Czy awaria systemu informatycznego to podstawa do ubiegania się o odszkodowanie? Otóż w sytuacji, do jakiej doszło 19 lipca, pasażer nie ma takiego prawa.
— W przypadku takim jak piątkowa awaria, będąca konsekwencją usterki technicznej, odszkodowania za zakłócenie lotu pasażerom nie przysługują. Nie znaczy to jednak, że podróżni mogą pozostać bez opieki: linie lotnicze są zobligowane do tego, by zapewnić im posiłek, zmianę lotu na inny czy nocleg w razie przedłużającego się uziemienia — mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Pawliszyn, prezes Airhelp, firmy technologicznej z branży turystycznej zajmującej się zakłóceniami lotów. Ta firma za opłatą bierze na siebie wyegzekwowanie należnych pasażerom odszkodowań od opornych linii lotniczych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas