Reklama
Rozwiń

Wielkie zamieszanie na lotniskach w szczycie sezonu i kłopoty pasażerów. Kiedy należy się odszkodowanie?

Na lotniskach całego świata, od Australii i Hongkongu, przez Amsterdam do Nowego Jorku i Los Angeles, w piątek rano doszło do uziemienia lotów. Czy pasażerom należy się odszkodowanie?

Publikacja: 20.07.2024 04:30

Podróżni przed lotniskiem w Rotterdamie. Globalna awaria informatyczna uniemożliwiła większości pasa

Podróżni przed lotniskiem w Rotterdamie. Globalna awaria informatyczna uniemożliwiła większości pasażerów odprawę w Rotterdamie

Foto: AFP

Jest szczyt sezonu. Opóźnienia w odlotach powodują jeszcze większy tłok na lotniskach. Czy awaria systemu informatycznego to podstawa do ubiegania się o odszkodowanie? Otóż w sytuacji, do jakiej doszło 19 lipca, pasażer nie ma takiego prawa.

  — W przypadku takim jak piątkowa awaria, będąca konsekwencją usterki technicznej, odszkodowania za zakłócenie lotu pasażerom nie przysługują. Nie znaczy to jednak, że podróżni mogą pozostać bez opieki: linie lotnicze są zobligowane do tego, by zapewnić im posiłek, zmianę lotu na inny czy nocleg w razie przedłużającego się uziemienia — mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Pawliszyn, prezes Airhelp, firmy technologicznej z branży turystycznej zajmującej się zakłóceniami lotów. Ta firma za opłatą bierze na siebie wyegzekwowanie należnych pasażerom odszkodowań od opornych linii lotniczych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów