Rosjanie zarejestrowali nowiutkiego Airbusa. Jak to było możliwe

Od wiosny 2022 obowiązuje embargo na dostawy zachodnich samolotów do Rosji. Tymczasem w Moskwie właśnie zarejestrowano nowy Airbus Corporate Jet 320.

Publikacja: 06.07.2024 16:22

Rosjanie zarejestrowali nowiutkiego Airbusa. Jak to było możliwe

Foto: Paul Thomas/Bloomberg

To luksusowa korporacyjna maszyna. Jej cena katalogowa wynosi 110 milionów dolarów. I właśnie taki samolot pojawił się kilkanaście dni temu na moskiewskim lotnisku. Może pokonywać jednorazowo dystans nawet do 11 tysięcy kilometrów, lecieć bez lądowania 13 godzin z 25 pasażerami na pokładzie.

Jak informuje lotniczy portal ch-aviation, Airbus wyprodukował 9 takich maszyn. Ostatnia z nich z obecnym numerem rejestracyjnym RA-73889 jest własnością Zachara Ilijewa, rosyjskiego miliardera, dewelopera, właściciela holdingu Kievskaya Ploshchad Group, który założył w 1992 roku wspólnie z przyjacielem Godem Nisanowem. Obaj są na liście najbogatszych Rosjan i rządzą na moskiewskim rynku nieruchomości hotelowych, magazynowych, biurowych i sportowych. Należy do nich m.in. Stadion Olimpijski w stolicy Rosji. Kievskaya Ploshchad Group jest w tej chwili na liście 100 największych firm prywatnych w Rosji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy