Urząd Transportu Kolejowego przedstawił najnowsze statystyki dotyczące sprzedaży biletów kolejowych i udziałów poszczególnych kanałów sprzedaży. Rośnie zdecydowanie popularność kanałów cyfrowych (aplikacji i internetowych systemów sprzedaży), spada zaś popularność kas na stacjach i dworcach. Wciąż chętnie kupujemy bilety u konduktorów, a sprzedaż w biletomatach maleje bardzo nieznacznie.
Ogółem w kanałach cyfrowych sprzedano w 2023 r. 42,9 proc. biletów (wzrost o 8 punktów procentowych w stosunku do 2022 r.), w kasach 25,5 proc. (spadek o ok. 3,8 pp), w biletomatach na stacjach 7,7 proc. (mniej o 0,7 pp), a w biletomatach w pociągach 1,1 proc. (bez zmian). U konduktorów kupiono 18,4 proc. biletów (spadek o 2,4 pp). W pozostałych kanałach dystrybucji nabyto 4,5 proc. biletów.