Kary dla linii lotniczych za lekceważenie podróżnych

Amerykański resort transportu ukarał grzywnami Lufthansę, KLM i South African Airways, bo zbyt późno zwróciły pieniądze pasażerom za odwołane loty w USA podczas pandemii.

Publikacja: 04.06.2024 17:30

Amerykański resort transportu ukarał grzywnami Lufthansę, KLM i South African Airways

Amerykański resort transportu ukarał grzywnami Lufthansę, KLM i South African Airways

Foto: Bloomberg

Sekretarz transportu Pete Buttigieg poinformował w 2022 r., że rząd zakończył śledztwa dotyczące 10 linii lotniczych, które ociągały się ze zwrotem należnych pieniędzy, a wobec 10 dalszych prowadzi takie postępowania. Dwa lata wcześniej tysiące podróżnych korzystających z lotów Lufthansy do lub ze Stanów Zjednoczonych poskarżyło się, że procedura zwrotu pieniędzy trwała dłużej niż 100 dni — pisze Reuter.

Niemiecki przewoźnik zgodził się zwrócić 775 mln dolarów i zapłacić grzywnę 1,1 mln dolarów, holenderski KLM oddał 113,3 mln dolarów i zgodził się na grzywnę 1,1 mln dolarów, a SAA zwrócił 15,2 mln dolarów i zaakceptował grzywnę 300 tys. dolarów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Amerykanie chcą zwiększyć bezpieczeństwo lotów. Ale pojawił się Elon Musk
Transport
Czesi i Mołdawianie kuszą, ale LOT chce latać z Chopina
Transport
PKP Cargo ma odzyskać pozycję na rynku i rentowość
Transport
W 2025 roku ma być 400 km nowych dróg ekspresowych i autostrad w Polsce
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”