Minister Horała poinformował na platformie X (dawniej Twitter), że konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund są inwestorem Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestor chce wyłożyć do 8 miliardów złotych na budowę CPK w zamian za objęcie mniejszościowych udziałów w spółce operującej lotniskiem. Poza kapitałem oferenci wniosą know-how, kontakty biznesowe oraz doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu lotniskami - informuje ISBnews.
Opozycje już zapowiedziała audyt projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Czytaj więcej
Konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund inwestorem Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował pełnomocnik rządu do spraw CPK Marcin Horała. Inwestor chce wyłożyć do 8 miliardów złotych na budowę CPK w zamian za objęcie mniejszościowych udziałów w spółce operującej lotniskiem.
- Gdyby opozycja skasowała ten projekt, koszty będą gigantyczne, tak ogromne, że trudne do oszacowania. Po pierwsze, kilka zmarnowanych miliardów na prace projektowe, planistyczne i pierwsze prace przygotowawcze i budowlane, wynikające ze zerwanych umów. Około pół miliarda złotych dofinansowania unijnego już trzeba by oddać. Nie otrzymamy pieniędzy z KPO, bo część projektów ma dofinansowanie z niego - wyliczał Horała na konferencji.
Po posiedzeniu rządu Marcin Horała oficjalnie ogłosił, że wybrano inwestora strategicznego dla części lotniskowej Centralnego Portu Komunikacyjnego: konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund. - Założeniem podstawowym jest utrzymanie kontroli właścicielskiej po stronie Skarbu Państwa. To będzie inwestor mniejszościowy - podkreślił pełnomocnik rządu ds. CPK.