Trudna zima Ryanaira. Linie tną kolejne połączenia

Tym razem nie spór o wysokość stawek, ale opóźnienia w dostawach nowych B737 MAX, spowodowały cięcia siatki Ryanaira zimą 2023/2024. Najbardziej ucierpią jego bazy we Włoszech.

Publikacja: 28.09.2023 11:21

Trudna zima Ryanaira. Linie tną kolejne połączenia

Foto: Bloomberg

Nie ma żadnych nowych ograniczeń na lotniskach w Polsce.

Planowany odbiór B737 MAX w okresie wrzesień - grudzień 2023, to 27 maszyn. Ostatecznie jednak do końca roku przewoźnik ma szansę odebrać jedynie 14 z nich. Informacja o opóźnieniach musiała zaskoczyć Ryanaira, ponieważ dokładnie tydzień temu dyrektor generalny Eddie Wilson, kiedy publicznie kłócił się z zarządem lotniska w Dublinie o wysokość stawek potwierdzał oczekiwania terminowych dostaw. Mówił wtedy o 19 nowych maszynach i zapowiedział zmniejszenie o 17 liczby kierunków obsługiwanych z Dublina i przeniesienie ich przede wszystkim do Włoch. Teraz widać, że te plany nie zostaną zrealizowane.

Dwa tygodnie temu, także po nieudanych negocjacjach z zarządem lotniska w Modlinie, Eddie Wilson mówił o cięciu liczby kierunków obsługiwanych z tego portu o 10, zmniejszeniu częstotliwości na 13., co dało w sumie w sezonie zima 2023/2024 o 20 proc. ruchu mniej niż wcześniej planowano.

Czytaj więcej

Ryanair pierwszy raz połączy Poznań z Portugalią

Gdzie teraz będą cięcia

Zmniejszamy liczbę samolotów w Charleroi o 3, w Dublinie o 2 i 5 samolotów w 4 włoskich bazach, w tym w Bergamo, Neapolu i Pizie. Mniej samolotów będzie także w East Midlands, Porto i Kolonii” - czytamy w informacji prasowej przewoźnika. Ryanair spodziewał się otrzymać 27 samolotów w okresie od września do grudnia, jednak ze względu na opóźnienia w produkcji w zakładzie Spirit Fuselage w Wichita - oraz w dostawach i naprawach - Ryanair spodziewa się obecnie otrzymać jedynie 14 samolotów w okresie od października do grudnia. „Współpracujemy z Boeingiem i próbujemy przyspieszyć dostawy w okresie od stycznia do maja 2024 r., tak, aby zgodnie z oczekiwaniami, mógł wejść w szczytowy sezon podróży Lato 2024 r. z 57 nowymi samolotami Boeinga” - podaje Ryanair.

Ważna informacja

Dla pasażerów jest to ważna informacja, bo - jak przyznaje Ryanair - nie będzie miał tej zimy zapasowych samolotów, ponieważ zazwyczaj w tym czasie przeprowadzana jest konieczna planowa konserwacja całej floty liczącej dzisiaj ponad 550 samolotów. Czyli w przypadku jakichkolwiek awarii trzeba się liczyć z lotami opóźnionymi, bądź odwołanymi.

Zresztą, otwarcie mówi o tym prezes linii, Michael O’Leary. - Informacje o odwołaniu lotów podamy od końca października i w nadchodzących dniach zostaną powiadomieni wszyscy pasażerowie, których to dotyczy, pocztą elektroniczną. Pasażerowie otrzymają możliwość ponownych rezerwacji na alternatywnych lotach lub pełny zwrot kosztów. Serdecznie przepraszamy pasażerów za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniami w dostawach tej zimy - dowodzi Michael O’Leary cytowany w komunikacie.

Jednocześnie informuje, że nie spodziewa się, by opóźnienia w dostawach miały istotny wpływ całoroczny cel, czyli 183,5 mln przewiezionych pasażerów. Zaznacza jednak, że jeśli dojdzie do kolejnych opóźnień w dostawach od stycznia do marca 2024 r., niezbędna będzie korekta w dół.

Nie ma żadnych nowych ograniczeń na lotniskach w Polsce.

Planowany odbiór B737 MAX w okresie wrzesień - grudzień 2023, to 27 maszyn. Ostatecznie jednak do końca roku przewoźnik ma szansę odebrać jedynie 14 z nich. Informacja o opóźnieniach musiała zaskoczyć Ryanaira, ponieważ dokładnie tydzień temu dyrektor generalny Eddie Wilson, kiedy publicznie kłócił się z zarządem lotniska w Dublinie o wysokość stawek potwierdzał oczekiwania terminowych dostaw. Mówił wtedy o 19 nowych maszynach i zapowiedział zmniejszenie o 17 liczby kierunków obsługiwanych z Dublina i przeniesienie ich przede wszystkim do Włoch. Teraz widać, że te plany nie zostaną zrealizowane.

Pozostało 80% artykułu
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy