Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejny z odcinków autostrady A2 darmowy jeszcze przed wyborami?

Zniesienie autostradowych opłat będzie kosztować budżet setki milionów rocznie. Kierowcy zyskają tylko pozornie.

Aktualizacja: 11.09.2023 06:18 Publikacja: 11.09.2023 03:00

Zniesienie opłat na odcinkach A2 i A4 zarządzanych przez GDDKiA to strata ok. 200 mln zł rocznie. Z

Zniesienie opłat na odcinkach A2 i A4 zarządzanych przez GDDKiA to strata ok. 200 mln zł rocznie. Z kolei wstrzymanie od września do grudnia poboru na koncesyjnej A1 pozbawi KFD blisko 75 mln zł

Foto: AdobeStock

Sprzedaż udziałów Sebastiana Kulczyka w Autostradzie Wielkopolskiej, o czym „Rzeczpospolita” poinformowała w piątek, może skłonić rząd do rozmów z francuskim funduszem Meridiam, nowym właścicielem autostradowych spółek, na temat zniesienia opłat na odcinku autostrady A2 pomiędzy Nowym Tomyślem i Koninem. To dla kierowców najdroższa trasa w Polsce. Po wprowadzonej dziś kolejnej podwyżce opłata za 150-kilometrowy odcinek dla aut osobowych wzrosła do 90 zł, tj. 60 gr za kilometr.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama