W niecałe 5 godzin z Krakowa do Gdańska. PKP Intercity przyspiesza pociągi

Czasy przejazdów pociągami PKP Intercity będą krótsze. Pendolino z Warszawy do Krakowa pojedzie w 2 godziny i 10 minut.

Aktualizacja: 08.08.2023 13:30 Publikacja: 08.08.2023 11:51

Czasy przejazdów pociągami PKP Intercity będą krótsze

Czasy przejazdów pociągami PKP Intercity będą krótsze

Foto: PKP Intercity

Kolej zapowiada, że od września przyspieszy pociągi. Jak zapowiedział dalekobieżny przewoźnik PKP Intercity, od 3 września, kiedy wejdzie w życie kolejna w tym roku korekta rozkładu jazdy, ekspresy na najbardziej popularnych trasach będą jechać krócej. Najszybszy pociąg PKP Intercity ma pokonywać trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut. Natomiast ekspres z Warszawy do Wrocławia pojedzie w 3 godziny i 33 minuty.

Czytaj więcej

Rekord polskiej kolei. Tylu pasażerów jeszcze w XXI w. nie przewiozła

PKP Intercity zapowiada także powrót części pociągów na trasę przez Warszawę Centralną. Ruch na tej linii bardzo ogranicza modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego. Od 3 września znów będzie tamtędy kursować część pociągów w kierunku zachodnim, w tym pociągi z Warszawy do Berlina. Mimo to, aż 89 pociągów, głównie na kierunku wschodnim, nadal będzie kierowana przez stację Warszawa Gdańska, krytykowaną przez podróżnych za niedostateczne przygotowanie do obsługi tak dużej liczby połączeń.

Nowy rozkład PKP od września

Nie wiadomo, na jak długo uda się PKP Intercity utrzymać zapowiedziane we wtorek skrócenie czasu połączeń. Już wiadomo, że od 11 listopada będzie obowiązywać kolejna korekta rozkładu jazdy. Tak częste zmiany są wymuszane trwającą modernizacją linii kolejowych, która ma usprawnić podróże, ale efekty są dalekie od oczekiwań. Przykładowo jazda Pendolino pomiędzy Warszawą a Krakowem wciąż zabiera 2,5 godziny, tyle co w połowie ubiegłej dekady. Z Warszawy do Wrocławia ekspres premium jedzie blisko 4 godziny, o pół godziny dłużej niż w 2015 r.

Czytaj więcej

Kolej podstawia więcej pociągów i szykuje promocje na wakacje

Wrześniowa zmiana w rozkładzie skomplikuje podróże na północy Polski. Na kilku liniach ruch pociągów będzie wstrzymywany. Podobnie będzie w południowej Polsce, gdzie PLK zamknęła z początkiem lipca linię pomiędzy Ostrowcem Świętokrzyskim a Sandomierzem. Kursują tam podstawione przez kolej autobusy. Od 4 do 17 września kolejarze zamkną linię 61 na odcinku Turów – Kucelinka. Na odcinku Włoszczowa – Koniecpol – Częstochowa Stradom zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. W rezultacie dwa pociągi pendolino oraz składy EIC Panorama i IC Śnieżka zostaną skierowane na trasę przez Koluszki. Również pociągi IC Mehoffer, IC Miechowita, IC Reymont i TLK Karpaty pojadą trasą okrężną – przez Zawiercie i Trzebinię.

Choć kolej bije w tym roku frekwencyjne rekordy - w pierwszym półroczu 2023 r. z jej usług skorzystało 181,6 mln pasażerów, punktualność pociągów wciąż rozczarowuje. Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, w pierwszym kwartale 2023 r. przeszło jedna czwarta pociągów PKP Intercity przyjechała do stacji docelowej z opóźnieniem większym niż 6 minut.

Kolej zapowiada, że od września przyspieszy pociągi. Jak zapowiedział dalekobieżny przewoźnik PKP Intercity, od 3 września, kiedy wejdzie w życie kolejna w tym roku korekta rozkładu jazdy, ekspresy na najbardziej popularnych trasach będą jechać krócej. Najszybszy pociąg PKP Intercity ma pokonywać trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut. Natomiast ekspres z Warszawy do Wrocławia pojedzie w 3 godziny i 33 minuty.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Trzaskowski ogłosił, że ruszają prace przedprojektowe dla czwartej linii metra
Transport
Na lotnisku Chopina pękły 2 miliony. Tłok na europejskich lotniskach
Transport
Bruksela ściga Lufthansę za 6 mld euro wsparcia w pandemii
Transport
Lemma Yadecha z Ethiopian Airlines: Po Afryce latamy wszędzie. Nasz cel to Europa
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Transport
Seria kłopotów Boeinga nie ma końca. Teraz maski tlenowe do sprawdzenia
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą