Spółka CPK, inwestor nowego lotniska CPK i sieci szybkich kolei, przygotowuje z lokalnym samorządem zagospodarowanie okolic stacji kolejowej w Sieradzu. Po wybudowaniu tzw. igreka, czyli linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław/Poznań, miasto Sieradz stanie się regionalnym centrum przesiadkowym. To miasto znajduje się u zbiegu linii dużych prędkości, które zostaną poprowadzone ze stolicy i CPK do Wrocławia i Poznania, z istniejącą linią kolejową nr 14.
– Na inwestycjach CPK zyskają nie tylko duże ośrodki, ale też miasta powiatowe, w tym dawne wojewódzkie, czego Sieradz jest doskonałym przykładem – zapewnia wiceminister funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
W planach jest zmiana stacji PKP Sieradz w węzeł przesiadkowy połączony z całkowitą rewitalizacją otoczenia. Dla pasażerów powstanie przejście pod torami, które pozwoli na bezpieczny, bezkolizyjny dostęp do peronów, a jednocześnie połączy północną i południową częścią Sieradza. Niezagospodarowane tereny po północnej stronie torów, zostaną przystosowane do obsługi transportu autobusowego, rowerowego i samochodowego. Zachowany zostanie charakter zabytkowych obiektów architektonicznych, np. odnowionego dworca i wieży wodnej. W ich sąsiedztwie planowana jest nowa przestrzeń publiczna dostępna dla przechodniów i rowerzystów.
Czytaj więcej
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję środowiskową dla budowy lotniska...