Z rozkładu zniknie 1600 rejsów rocznie, czyli ok 10 proc. A jeśli jakaś linia z powodu opóźnień nie zdąży wystartować przed godz. 23-cią będzie miała dwa wyjścia: wysadzić pasażerów, albo zapłacić wysoką karę.
Brukselski port lotniczy bezpośrednio i pośrednio daje zatrudnienie 64. tysiącom osób i wypracowuje 2 proc. belgijskiego PKB. To także centrum przeładunkowe dla firm operujących z Belgii, zwłaszcza farmaceutycznych oraz produkujących artykuły nietrwałe. Z powodu nieustannie rosnącego biznesu cargo zarząd lotniska zdecydował się na potężne inwestycje w infrastrukturę, a z drugiej strony zbudował system zachęt zachęcających do operowania nowoczesnymi samolotami, które nie generują nadmiernego hałasu, wprowadził efektywne procedury naprowadzania samolotów i jest w tej chwili liderem w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. W planach są kolejne posunięcia ograniczające uciążliwość lotniska dla otoczenia.