Reklama
Rozwiń
Reklama

Ukraińska kolej wjeżdża do Unii, nowy operator zarejestrowany w Polsce

Europejski operator będzie nosił nazwę Ukrainian Railways Cargo Poland i będzie realizował przewozy na terenie Ukrainy oraz krajów europejskich.

Publikacja: 13.07.2023 16:44

Ukraińska kolej wjeżdża do Unii, nowy operator zarejestrowany w Polsce

Foto: Bloomberg

Ukrzaliznycia (czyli Ukraińskie Drogi Żelazne) zarejestrowała nowego przewoźnika kolejowego do pracy na rynku europejskim. Operator będzie nosił nazwę Ukrainian Railways Cargo Poland i będzie realizował przewozy na terenie Ukrainy oraz krajów europejskich.

- Utworzenie europejskiego operatora znacznie usprawni zarządzanie transportem ładunków w kierunku unijnym. Jednocześnie modernizujemy infrastrukturę graniczną, zwiększając jej przepustowość – wyjaśnił Ołeksandr Kubrakow, wicepremier ds. odbudowy Ukrainy.

Ukrainian Railways Cargo Poland w pierwszym etapie swojej pracy będzie zajmować się:

- świadczeniem kompleksowej usługi przewozu ładunków;

- koordynacją pracy z europejskimi operatorami, właścicielami ładunków i przejściami granicznymi;

Reklama
Reklama

- nadzorem nad taborem za granicą kraju.

Długoterminowa strategia międzynarodowego oddziału ukraińskich kolei jest na końcowym etapie opracowania i zostanie w najbliższym czasie zatwierdzona przez radę nadzorczą Ukrzaliznycy.

Wejście Ukrzaliznycy na rynek europejski

12 lipca 2023 r. Ukrzaliznycja wyjaśniła, dlaczego z Ukrainy do Unii jeździ tak mało pociągów. Przeszkodą jest nie tyle rosyjska agresja, co szerokość torów. Ukraina ma postsowiecki system torów, który różni się wielkością od europejskiego. Pociągi ukraińskie poruszają się po „szerokim” rozstawie 1520 mm, a na granicy spotykają się z „wąskim” europejskim torem 1435 mm. Szybkie przejście na standardy europejskie utrudnia fakt, że Ukraina ma po Rosji najbardziej rozwiniętą i rozbudowaną sieć kolejową, w Europie. Długość samych głównych torów liczy ponad 20 tysięcy km. Pełne przejście Ukrainy na europejski standard kolejowy może więc zająć ponad 20 lat, a szacowany koszt to na dziś ponad 250 mld euro. 12 lipca 2023 r. Ukrzaliznycja wyjaśniła, dlaczego z Ukrainy do Unii jeździ tak mało pociągów. 

Transport
PKP Cargo chce odszkodowania za nakaz wożenia węgla i idzie do sądu
Transport
„Obiecująca technologia transportowa”. Rosyjska przesiadka na sterowce
Transport
Zmiany w PKP Cargo. Co dalej z planem restrukturyzacji?
Transport
Monika Starecka stanęła na czele PKP Cargo
Transport
Prezes PPL: mamy kompetencje, pieniądze i perspektywy rozwoju
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama