JetBlue z USA chce być liderem w lotach przez Atlantyk

Po sukcesie połączenia Nowy Jork-Londyn tani amerykański przewoźnik JetBlue chce zrobić to samo na trasie do Paryża, a w dalszej kolejności z Amsterdamem i innymi metropoliami w Europie

Publikacja: 06.07.2023 08:15

Po sukcesie połączenia Nowy Jork-Londyn tani amerykański przewoźnik JetBlue chce zrobić to samo na t

Po sukcesie połączenia Nowy Jork-Londyn tani amerykański przewoźnik JetBlue chce zrobić to samo na trasie do Paryża

Foto: Bloomberg

JetBlue ogłosił swe plany dotyczące połączeń przez Atlantyk w 2019 r. na Lotniczym Forum w Paryżu. Dwa lata później uruchomił pierwsze połączenie do Londynu, teraz ma już 5 lotów dziennie (trzy z N. Jorku, dwa z Bostonu) i chce przyspieszyć wchodzenie do Europy, zaczynając od Francji. Z początkiem lipca linia uruchomiła pierwsze regularne połączenie z Nowego Jorku do Paryża.

Czytaj więcej

Przewoźnicy z USA liczą na dobry rok

Prezes Robin Hayes przebywający z tej okazji we Francji przedstawił dziennikowi „La Tribune” plany linii, praktycznie nieznanej w Europie. Ceny biletów zależą od taryfy i różnych warunków (termin zakupu, możliwość zwrotu pieniędzy w razie rezygnacji w ostatniej chwili), natomiast w każdym przypadku obejmują serwis na pokładzie: posiłki, rozrywkę, dostęp do szybkiego internetu. Pasażer nic nie dopłaca ani w klasie ekonomicznej (114 miejsc) ani w biznesie (24 miejsca) w samolocie A321neo LR/XLR o wydłużonym zasięgu.

W związku z dużą konkurencją na trasach przez Atlantyk JetBlue zacznie od zachęcania Amerykanów do odwiedzania Europy. Prezes Hayes liczy, że w pierwszych miesiącach wypełnienie samolotów wyniesie 80, a nawet 90 proc. Jeśli połączenie Paryż-Nowy Jork „wypali”, to w I półroczu 2024 r. linia zaoferuje lot z Bostonu, a w sierpniu 2023 doda Nowy Jork-Amsterdam. Do Europy będą latać airbusy 321neo LR i XLR — przewoźnik odebrał już 14 maszyn łącznie obu rodzajów — a różnica czasu pozwoli, by latały przez 16-17 godzin dziennie, co da możliwość lotu powrotnego tego samego dnia.

Czytaj więcej

Chaos na lotniskach. Amerykanie dyscyplinują linie lotnicze

Teraz najważniejsze jest wyjście z dołka po pandemii i zapanowanie nad kosztami operacyjnymi (paliwo, fundusz płac, 100 mln dolarów inwestycji) i powrót do równowagi w tym roku, po stracie 300 mln dolarów w ubiegłym.

JetBlue ogłosił swe plany dotyczące połączeń przez Atlantyk w 2019 r. na Lotniczym Forum w Paryżu. Dwa lata później uruchomił pierwsze połączenie do Londynu, teraz ma już 5 lotów dziennie (trzy z N. Jorku, dwa z Bostonu) i chce przyspieszyć wchodzenie do Europy, zaczynając od Francji. Z początkiem lipca linia uruchomiła pierwsze regularne połączenie z Nowego Jorku do Paryża.

Prezes Robin Hayes przebywający z tej okazji we Francji przedstawił dziennikowi „La Tribune” plany linii, praktycznie nieznanej w Europie. Ceny biletów zależą od taryfy i różnych warunków (termin zakupu, możliwość zwrotu pieniędzy w razie rezygnacji w ostatniej chwili), natomiast w każdym przypadku obejmują serwis na pokładzie: posiłki, rozrywkę, dostęp do szybkiego internetu. Pasażer nic nie dopłaca ani w klasie ekonomicznej (114 miejsc) ani w biznesie (24 miejsca) w samolocie A321neo LR/XLR o wydłużonym zasięgu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Francuskie międzynarodowe lotnisko znów działa po ewakuacji
Transport
Atak wandali na francuską kolej. Tłumy pasażerów na peronach i objazdy
Transport
Pogarszają się prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce
Transport
Boeing winny i zapłaci za katastrofy B737 MAX. Rodziny ofiar chcą jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Air France-KLM zawiodły się na igrzyskach w Paryżu. Wyniki mocno w dół