Na tle masowych antyrosyjskich sankcji nałożonych w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę rosyjskie linie lotnicze stanęły przed ryzykiem wstrzymania lotów samolotami An-2. Ta lekka wielozadaniowa maszyna doskonale się sprawdza w obsłudze małych, trudno położonych lądowisk Dalekiego Wschodu i Syberii.
Czytaj więcej
Rosyjski lekki pasażerski samolot wielozadaniowy "Bajkał" odbył pierwszy lot. Na powodzenie proje...
Paweł Nienastjew dyrektor generalny Moskiewskiego Lotniczego Zakładu Naprawczego, przyznał gazecie RBK, że są ogromne problemy z dostawami i wzrostem cen części zamiennych do An-2. Zapowiedział konieczność wyprodukowania w Rosji około 60 części do tych samolotów.
Jeśli środki nie zostaną podjęte, rosyjskie firmy remontowe „mogą po prostu przestać świadczyć usługi. Grozi to zatrzymaniem floty samolotów An-2”.
Dyrektor generalny Lotniczych Zakładów Naprawczych w Szachtach Władimir Sołomatow powiedział, że jego firma zajmuje podobne stanowisko w sprawie perspektyw eksploatacji An-2. Ponadto problemy z działaniem An-2 potwierdza Syberyjski Instytut Badawczy Lotnictwa, który od 2013 roku jest oficjalnym konstruktorem samolotu An-2 w Rosji.