Reklama
Rozwiń

Sankcje uziemią „kukuruźniki”. Znany sowiecki samolot ma zachodnie części

Rosyjskim liniom lotniczych brakuje części nie tylko do zawłaszczonych boeingów czy airbusów. Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać. On też składa się głównie z importowanych z Europy części.

Publikacja: 05.07.2023 17:25

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Foto: Bloomberg

Na tle masowych antyrosyjskich sankcji nałożonych w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę rosyjskie linie lotnicze stanęły przed ryzykiem wstrzymania lotów samolotami An-2. Ta lekka wielozadaniowa maszyna doskonale się sprawdza w obsłudze małych, trudno położonych lądowisk Dalekiego Wschodu i Syberii.

Paweł Nienastjew dyrektor generalny Moskiewskiego Lotniczego Zakładu Naprawczego, przyznał gazecie RBK, że są ogromne problemy z dostawami i wzrostem cen części zamiennych do An-2. Zapowiedział konieczność wyprodukowania w Rosji około 60 części do tych samolotów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano