Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.06.2023 06:19 Publikacja: 21.06.2023 03:00
Kanał Panamski potrzebuje dużej ilości wody, by statki mogły być podnoszone i opuszczane przez system kilkunastu śluz
Foto: shutterstock
Światowy handel może wkrótce wyhamować niski poziom wody w Kanale Panamskim. Jest to efekt bezprecedensowej suszy w tym regionie, przy czym przewiduje się, że poziom słodkowodnych zbiorników zasilających kanał w wodę osiągnie historyczne minimum w lipcu. Jeśli któryś ze statków utknie w tym przesmyku łączącym Pacyfik z Oceanem Atlantyckim, globalna gospodarka dozna ciężkiego wstrząsu. Pozrywane łańcuchy dostaw – z czym mieliśmy już do czynienia w czasie pandemii – będą oznaczały opóźnienia w zaopatrzeniu, braki towarów oraz surowców i komponentów do produkcji, a w konsekwencji wzrosty cen.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas