Aktualizacja: 05.05.2025 17:33 Publikacja: 10.05.2023 13:56
Foto: Bloomberg
Linia otrzymała pomoc publiczną w wysokości 6 miliardów euro w związku z pandemią Covid-19. Unijny sąd w Luksemburgu w środę, 10 maja unieważnił jednak decyzję Komisji Europejskiej. Sędziowie uznali, że ocena KE zawierała „kilka błędów” i nie jest zgodne z prawdą, że Lufthansa „nie była w stanie uzyskać finansowania na rynkach dla pokrycia całości swoich potrzeb” kapitałowych.
Według dyrektora generalnego Grupy LH Carstena Spohra wpływ orzeczenia unijnego sądu na Lufthansę jest ograniczony, ponieważ spłaciła ona publiczną pożyczkę, a potem rząd niemiecki sprzedał swoje udziały – zresztą z zyskiem dla podatników. Podczas pandemii Covid-19 Lufthansa otrzymała łącznie około 9 miliardów euro pomocy państwa, z czego większość od Niemiec, ale również z Austrii, Belgii i Szwajcarii, które za publiczne pieniądze przejęły 20 proc. udziałów przewoźnika.
Nowa wersja programu dopłat do rowerów elektrycznych będzie uboższa od planowanej w ubiegłym roku. 50 mln zł ma...
Wierzę w to, że docelowo to PPL może stać się podmiotem zarządzającym nowym centralnym lotniskiem, albo przynajm...
Protest pracowników lotniska w Helsinkach spowoduje zakłócenia w rozkładzie Finnaira. To kolejne kłopoty fińskie...
Pracownicy francuskiej kolej SNCF będzie strajkować od 5 do 11 maja na apel SUD-Rail i CGT. Mimo wielu spotkań z...
Największe amerykańskie linie lotnicze wnioskują do Federal Aviation Administration o zwolnienie z obowiązku wyk...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas