Reklama

Rowerowy boom omija na razie elektryki w Polsce

Wysokie ceny jednośladów wspomaganych akumulatorem to bariera dla ich popularności. Branża domaga się dopłat do zakupów. Rozwiązaniem może być też konwersja tradycyjnych dwóch kółek.

Publikacja: 02.05.2023 03:00

Rowerowy boom omija na razie elektryki w Polsce

Foto: Adobe Stock

Polska firma ma pomysł, jak upowszechnić nad Wisłą rowery elektryczne. Start-up Repid Ebikes wdraża nowatorski system konwersji dwóch kółek – stworzyli gotowe zestawy dla sklepów i serwisów rowerowych, które pozwalają przerobić praktycznie dowolny jednoślad na elektryka. Przedstawiciele spółki twierdzą, że dziś cena prawdziwego roweru elektrycznego to w naszym kraju hamulec rozwoju tego segmentu. Ich projekt ma obniżyć tzw. próg wejścia.

Choć jesteśmy europejską potęgą w produkcji rowerów (Polska jest obecnie czwartym producentem w UE), a w kraju powstaje również coraz więcej fabryk e-rowerów (według niektórych statystyk jesteśmy nawet drugim graczem w UE w tym segmencie), to potencjał ten nie przekłada się na skalę użytkowania tzw. e-bike’ów – ich udział to obecnie ok. 6 proc. Pod tym względem nasz kraj to wciąż europejski ogon. We Francji co czwarty jednoślad trafiający na rynek to pojazd wspomagany przez akumulator, z kolei w Niemczech aż 45 proc. sprzedawanych rowerów stanowią te elektryczne. Prognozy wskazują jednak, że i u nas w ciągu kilku lat nastąpi boom, a popyt sięgnie nawet 28 proc. Eksperci nie mają wątpliwości, że napędem mogłyby być rządowe dopłaty do zakupu takich dwóch kółek.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama