Reklama

Finnair zwalnia załogi. Bo nie może latać nad Rosją

Zamknięcie przestrzeni powietrznej na Rosją zawaliło całą strategię linii Finnair. Polegała ona na rozwijaniu połączeń Wschodu (Azja) z Zachodem (Europa i Stany Zjednoczone).

Publikacja: 21.11.2022 16:22

Finnair zwalnia załogi. Bo nie może latać nad Rosją

Foto: Adobe Stock

Finowie stawiając na taką strategię rozbudowali lotnisko w Helsinkach i przed pandemią byli jednym z najskuteczniejszych przewoźników obsługujących takie połączenia. Zainwestowali również we flotę i zatrudnienia. Po pandemii ruch nawet ruszył, chociaż nie na wszystkie chińskie lotniska. Jego odbudowę zakończyła inwazja rosyjska na Ukrainę. Rejsy „dołem”, czyli przez Polskę i dalej przez Indie, stały się nieopłacalne. Finowie musieli więc odstawić niektóre samoloty, a teraz zapowiedzieli cięcia zatrudnienia. Na początek pracę ma stracić 200 osób z 5,3 tysiąca zatrudnionych. Redukcja personelu latającego ma zakończyć się w styczniu 2023. W Finlandii pracę straci 90 osób. Wszyscy mają otrzymać odprawy i mogą skorzystać z możliwości zatrudnienia w innych zawodach za pośrednictwem programu NEXT.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama