Finnair zwalnia załogi. Bo nie może latać nad Rosją

Zamknięcie przestrzeni powietrznej na Rosją zawaliło całą strategię linii Finnair. Polegała ona na rozwijaniu połączeń Wschodu (Azja) z Zachodem (Europa i Stany Zjednoczone).

Publikacja: 21.11.2022 16:22

Finnair zwalnia załogi. Bo nie może latać nad Rosją

Foto: Adobe Stock

Finowie stawiając na taką strategię rozbudowali lotnisko w Helsinkach i przed pandemią byli jednym z najskuteczniejszych przewoźników obsługujących takie połączenia. Zainwestowali również we flotę i zatrudnienia. Po pandemii ruch nawet ruszył, chociaż nie na wszystkie chińskie lotniska. Jego odbudowę zakończyła inwazja rosyjska na Ukrainę. Rejsy „dołem”, czyli przez Polskę i dalej przez Indie, stały się nieopłacalne. Finowie musieli więc odstawić niektóre samoloty, a teraz zapowiedzieli cięcia zatrudnienia. Na początek pracę ma stracić 200 osób z 5,3 tysiąca zatrudnionych. Redukcja personelu latającego ma zakończyć się w styczniu 2023. W Finlandii pracę straci 90 osób. Wszyscy mają otrzymać odprawy i mogą skorzystać z możliwości zatrudnienia w innych zawodach za pośrednictwem programu NEXT.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Skutek zachodnich sankcji: rynek samochodów Rosji zdominowany przez Chińczyków
Transport
Bezpieczniejsze loty w Europie 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings
Transport
Inwestycja BYD na Węgrzech pod lupą Komisji Europejskiej
Transport
Uber oferuje 20 godzin darmowej opieki nad dziećmi, by zachęcić kobiety do pracy
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Transport
Dlaczego pożar na Heathrow spowodował globalne turbulencje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń