Reklama

Gospodarka słabnie. Czy potrzebuje tylu samolotów towarowych?

W czasie pandemii, gdy zamarł ruch pasażerów, linie lotnicze zaczęły szybko przerabiać samoloty osobowe na towarowe. Słabnąca gospodarka może teraz sprawić, że powstanie nadmiar mocy przewozowych dla towarów, które nie znajdą chętnych.

Publikacja: 22.09.2022 18:59

Gospodarka słabnie. Czy potrzebuje tylu samolotów towarowych?

Foto: Adobe Stock

Firmy leasingu samolotów, które przyczyniły się do trzykrotnego zwiększenia od 2019 r. liczby konwersji maszyn osobowych na towarowe, mają teraz do czynienia nie tylko z malejącymi stawkami w przewozie lotniczym i w wynajmie samolotów towarowych, ale co gorsze, z nadmiarem takich samolotów albo z koniecznością zaprzestania tych przeróbek. — Wzrost takich konwersji wywołał nawet zaniepokojenie, że dojdzie do bańki spekulacyjnej — stwierdził Chris Seymour, szef analiz rynku lotniczego w firmie doradczej Ascend by Sirium. Obawia się, że w połowie dekady może dojść do zastoju tej działalności.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama