Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 17:50 Publikacja: 07.08.2022 18:09
Foto: AdobeStock
Żadna z nich nie spełnia całkowicie rządowych celów sprywatyzowania tej linii — powiedział na konferencji prasowej minister gospodarki Daniele Franco. Faworytem do przejęcia następcy Alitalii jest Lufthansa, która złożyła wspólną ofertę z włosko-szwajcarskim armatorem MSC. Konkurentem jest fundusz Certares, Air France-KLM i Delta Air Lines.
Propozycja sprzedaży przewoźnika pojawiła się w styczniu, ale rząd w Rzymie nie potrafił się zdecydować, ostatni kryzys polityczny z powodu rozdźwięków w ugrupowaniach tworzących koalicję doprowadził do dymisji 21 lipca premiera Mario Draghiego. Na prośbę prezydenta kraju zgodził się kierować gabinetem tymczasowym do czasu wyborów powszechnych 25 września. Rząd poza tą linią lotniczą ma jeszcze inne problemy, m.in. rosnące koszty obsługi zadłużenia zagranicznego, zapewnienie dostaw gazu dla przemysłu i walka z inflacją.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Niemiecka Grupa Lufthansy zaczyna potężną reorganizację. Mniej samodzielności dla przejętych linii. Zmiany zos...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas