Nowe ograniczenia na lotnisku w Amsterdamie. Schiphol boi się jesieni

Ciepłe ubrania, które pasażerowie noszą jesienią i konieczność ich zdejmowania do kontroli bezpieczeństwa są przyczyną, dla której lotnisko Schiphol w Amsterdamie przedłuży ograniczenia w liczbie odprawianych pasażerów.

Publikacja: 02.08.2022 13:54

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Nowe cięcia mają obowiązywać całą jesień, czyli przynajmniej do 31 października 2022.

W lipcu i sierpniu lotnisko Schiphol ustawiło limit na 72,5 tys. pasażerów dziennie i sytuacja zaczęła się powoli normować. Tymczasem jesienią cięcia mają być jeszcze głębsze: dla września limit pasażerów ustalono na poziomie 67,5 tys. i w październiku na 69,5 tys. — wynika z informacji publikowanej przez port w Amsterdamie. Zdaniem zarządu lotniska dramatu nie powinno być, bo i liczba podróżujących zazwyczaj w tych miesiącach jest mniejsza, niż latem. Nawet jeśli weźmie się pod uwagę, że w październiku przypada jesienna przerwa w szkołach. Zdaniem KLM nie powinno także dojść do odwołania kolejnych rejsów, chociaż przewoźnik przyznaje, że miejsc w samolotach będzie mniej, niż zazwyczaj. Czytaj: musi być drożej.

Czytaj więcej

Półmetek wakacji. Jak unikać niemiłych niespodzianek

Lotnisko Schiphol jest pierwszym europejskim portem lotniczym, gdzie pojawiły się potężne kłopoty z obsługą naziemną — bagażowymi i kontrolą bezpieczeństwa. Zarząd portu zareagował, wprawdzie z dużym opóźnieniem, stosując kilka środków — ograniczając liczbę pasażerów początkowo na lipiec i sierpień, ale i przyspieszając szkolenia i przyjmowanie 200 nowych pracowników, a tym, którzy już pracowali, podwyższył płace. W ciągu kolejnych tygodni ich liczba ma się jeszcze zwiększyć, a w październiku zostanie przyjętych kolejnych 80 osób.

Holenderski minister infrastruktury Mark Harbers upatruje kłopotów na amsterdamskim lotnisku w dobrej kondycji gospodarki. Teraz apeluje do Schiphol, aby ograniczyło korzystanie z usług zewnętrznych.

Lotnisko w Amsterdamie ograniczyło na początku lipca o 60 tysięcy liczbę pasażerów, których jest w stanie obsłużyć. Apelowało także do podróżnych, aby latali wyłącznie z bagażem podręcznym, bo nie ma gwarancji, że ich nadane walizki polecą tym samym rejsem. Kolejnymi centrami przesiadkowymi w Europie, które zdecydowały się na ograniczenia są lotniska we Frankfurcie oraz londyńskie Heathrow.

Czytaj więcej

Kolejne odwołane loty KLM. Linia porządkuje rozkład

Nowe cięcia mają obowiązywać całą jesień, czyli przynajmniej do 31 października 2022.

W lipcu i sierpniu lotnisko Schiphol ustawiło limit na 72,5 tys. pasażerów dziennie i sytuacja zaczęła się powoli normować. Tymczasem jesienią cięcia mają być jeszcze głębsze: dla września limit pasażerów ustalono na poziomie 67,5 tys. i w październiku na 69,5 tys. — wynika z informacji publikowanej przez port w Amsterdamie. Zdaniem zarządu lotniska dramatu nie powinno być, bo i liczba podróżujących zazwyczaj w tych miesiącach jest mniejsza, niż latem. Nawet jeśli weźmie się pod uwagę, że w październiku przypada jesienna przerwa w szkołach. Zdaniem KLM nie powinno także dojść do odwołania kolejnych rejsów, chociaż przewoźnik przyznaje, że miejsc w samolotach będzie mniej, niż zazwyczaj. Czytaj: musi być drożej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego