Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 05:37 Publikacja: 24.05.2022 21:00
Autobusy z alternatywnym napędem stanowią już większość w nowych zakupach samorządów uzupełniających miejskie floty
Foto: Kamil Smyk/shutterstock
Od stycznia do kwietnia 2022 r. w Polsce zarejestrowano 155 autobusów z napędem alternatywnym, z tego 150 w segmencie miejskim – podaje branżowy serwis TransInfo. W całym polskim autobusowym rynku dało to pojazdom z ekologicznym napędem udział na poziomie prawie 38 proc., przy czym w autobusach miejskich ten odsetek zbliżył się już do dwóch trzecich. Dla porównania: w czterech kwartałach 2021 r. w miastach przybyły 374 autobusy z napędem alternatywnym.
Najwięcej rejestrowano elektycznych: w pierwszych czterech miesiącach roku do miejskich flot trafiły 93 takie pojazdy. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) do połowy 2022 r. elektrycznymi autobusami będą jeździć mieszkańcy już 64 miast. W ciągu kolejnych miesięcy łączna liczba e-busów w Polsce powinna sięgnąć 850 szt. – to prawie cztery razy więcej niż pod koniec 2019 r. i blisko 40 proc. więcej w porównaniu z końcem 2021 r.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas