Reklama

Morze zysków z kontenerów

Dwie aktualne katastrofy, czyli powrót pandemii Covid-19 w Chinach i napaść Rosji na Ukrainę, mają sprzeczny wpływ na rynek kontenerów. Pandemia podwyższyła, a wojna obniżyła ceny frachtów. Produkcja w Europie i tak jednak cierpi.

Publikacja: 27.04.2022 21:00

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Foto: Qilai Shen / Bloomberg

Pandemia w Chinach znowu podwyższyła ceny frachtu, natomiast sankcje narzucone na Rosję za atak na Ukrainę uwolniły sporą część z puli ponad 2 mln kontenerów, które rocznie przeładowywał port w Petersburgu. Niepewność dostaw i rosnące ceny surowców odzwierciedlają się w cenach europejskiej produkcji i nerwowości na rynkach.

Złote kontenery

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Reklama
Reklama