Morze zysków z kontenerów

Dwie aktualne katastrofy, czyli powrót pandemii Covid-19 w Chinach i napaść Rosji na Ukrainę, mają sprzeczny wpływ na rynek kontenerów. Pandemia podwyższyła, a wojna obniżyła ceny frachtów. Produkcja w Europie i tak jednak cierpi.

Publikacja: 27.04.2022 21:00

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Stawki za fracht wzrosły o 72 proc. w stosunku do ubiegłego roku

Foto: Qilai Shen / Bloomberg

Pandemia w Chinach znowu podwyższyła ceny frachtu, natomiast sankcje narzucone na Rosję za atak na Ukrainę uwolniły sporą część z puli ponad 2 mln kontenerów, które rocznie przeładowywał port w Petersburgu. Niepewność dostaw i rosnące ceny surowców odzwierciedlają się w cenach europejskiej produkcji i nerwowości na rynkach.

Złote kontenery

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne