Reklama

Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Tylko jedna firma w Rosji — Power Jet — produkuje i remontuje SaM146, silniki napędzające Suchoje SSJ-100. To było joint venture z francuskim producentem silników Safran i rosyjskim NPO Saturn. Francuzi wycofali się z tego przedsięwzięcia i przestali dostarczać komponenty. Produkcja i remonty silników stanęły.

Publikacja: 20.04.2022 13:37

Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Foto: Bloomberg

Teraz rosyjscy przewoźnicy, którzy latali Suchojami ostrzegają, że wkrótce będą zmuszeni do uziemienia części swojej floty. W liście do lokalnego rosyjskiego magazynu lotniczego „RBK”, IrAero, jedna z linii lotniczych zbazowanych w Irkucku, ostrzegła regionalne władze, że linie lotnicze korzystające z Suchojów już wkrótce nie będą w stanie serwisować swoich maszyn. Do takich kłopotów przyznaje się jeszcze kilka linii rosyjskich. Jedna z nich poinformowała, że jeśli sankcje nie zostaną zniesione, uziemi floty Suchojów od jesieni 2022.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Reklama
Reklama