Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Tylko jedna firma w Rosji — Power Jet — produkuje i remontuje SaM146, silniki napędzające Suchoje SSJ-100. To było joint venture z francuskim producentem silników Safran i rosyjskim NPO Saturn. Francuzi wycofali się z tego przedsięwzięcia i przestali dostarczać komponenty. Produkcja i remonty silników stanęły.

Publikacja: 20.04.2022 13:37

Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Foto: Bloomberg

Teraz rosyjscy przewoźnicy, którzy latali Suchojami ostrzegają, że wkrótce będą zmuszeni do uziemienia części swojej floty. W liście do lokalnego rosyjskiego magazynu lotniczego „RBK”, IrAero, jedna z linii lotniczych zbazowanych w Irkucku, ostrzegła regionalne władze, że linie lotnicze korzystające z Suchojów już wkrótce nie będą w stanie serwisować swoich maszyn. Do takich kłopotów przyznaje się jeszcze kilka linii rosyjskich. Jedna z nich poinformowała, że jeśli sankcje nie zostaną zniesione, uziemi floty Suchojów od jesieni 2022.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny