Reklama

Wojna nerwów w lataniu na Ukrainę i nad Ukrainą

Kolejne linie lotnicze zawieszają połączenia z zagrożonym wojną krajem, a coraz więcej go omija, choć Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego nie wydała żadnej decyzji, która by to uzasadniała.

Publikacja: 21.02.2022 21:00

Bilety na wylot z Ukrainy są obecnie wielokrotnie droższe niż na przylot do Kijowa lub Odessy

Bilety na wylot z Ukrainy są obecnie wielokrotnie droższe niż na przylot do Kijowa lub Odessy

Foto: Sergei Supinsky, AFP

LOT lata na cztery lotniska ukraińskie (dwa w Kijowie, Lwów i Odessa). – Jesteśmy w stałym kontakcie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego (ULC) i MSZ. I nieustannie monitorujemy sytuację – mówi rzecznik LOT Krzysztof Moczulski.

Karina Lisowska, rzeczniczka ULC, mówi, że urząd nie ma żadnych informacji, które uzasadniałyby zamknięcie przestrzeni powietrznej Ukrainy dla maszyn lecących z Polski i przez Polskę. – Ale to obecna sytuacja i nikt nie wie, jak się ona ostatecznie rozwinie – zastrzega.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama