Zalecenie tego kandydata kończy miesiące niepewności, kto zastąpi Johna Leahy, który odchodzi na emeryturę 25 stycznia. Do wyboru człowieka z zewnątrz firmy dochodzi w czasie, gdy w W. Brytanii i Francji trwają śledztwa w związku z zarzutami o korupcję przy sprzedaży samolotów.
Zalecenie tego kandydata kończy miesiące niepewności, kto zastąpi Johna Leahy, który odchodzi na emeryturę 25 stycznia. Do wyboru człowieka z zewnątrz firmy dochodzi w czasie, gdy w W. Brytanii i Francji trwają śledztwa w związku z zarzutami o korupcję przy sprzedaży samolotów.
W Airbusie brano też pod uwagę kandydaturę Christiana Scherera, prezesa ATR, spółki Airbsua i Leonardo-Finmeccanica produkującej samolotu turbośmigłowe. Scherer pracował przez 30 lat w Airbusie przed przejściem do ATR i zajmował się strategią handlową. Nie miał związku z trwającymi śledztwami, ale rada administracyjna chciała takiego kandydata, który nie byłby związany z przeszłością.
Eric Schultz (54) jest francuskim inżynierem, który zaczął karierę zawodową w państwowej firmie Aérospatiale, jednej z założycielek Airbusa, następnie w producencie podzespołów dla lotnictwa Goodrich. Należy do grona dość młodego kierownictwa, które wyprowadziło Rolls-Royce ze skandalu korupcyjnego w zamian za duże grzywny w W. Brytanii, USA i Brazylii, kieruje działem silników cywilnych RR od stycznia 2016.
Jego doświadczenie zacieśnia bliskie powiązania Airbusa z RR w produkcji samolotów szerokokadłubowych, podobnie jak w przypadku Boeinga, który w 216 r. mianował na szefa działu handlowego Kevina McAllistera pracującego od prawie 30 lat w General Electric.