Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.03.2021 05:05 Publikacja: 24.03.2021 20:00
Nikt nie potrafi przewidzieć, ile czasu zajmie ściągnięcie Ever Given z brzegu
Foto: AFP, Marina PASSOS
Wynajęty przez tajwańskiego armatora Evergreen Marine, należący do Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) kontenerowiec zablokował południowy odcinek Kanału Sueskiego, który w przeciwieństwie do północnej części jest tylko jedną nitką i nie został zdublowany przez nowy przekop. Zatem jeśli statek nie zostanie ściągnięty z mielizny, armatorzy będą musieli opływać Afryki na trasach pomiędzy Azją i Europą.
Dlatego dłuższa przerwa w funkcjonowaniu głównego kanału doprowadzi do poważnych opóźnień w kursowaniu regularnych połączeń kontenerowych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas