Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:23 Publikacja: 25.01.2022 15:49
Foto: Bloomberg
Włoski dziennik „Il Foglio” poinfomował, że obie te firmy pragnęłyby przejąć większościowy pakiet w ITA, Lufthansa jest zainteresowana 40 procentami. Niemcy i MSC ustalili już warunki partnerstwa, „wyrazili też życzenie, aby włoski rząd zachował pakiet mniejszościowy” w przewoźniku, a podjęli tę inicjatywę, aby wyprzedzić Air France-KLM i innych pretendentów,
Rada administracyjna ITA poinformowała, że zapozna się ze szczegółami propozycji na najbliższym posiedzeniu 31 stycznia. Zależnie od jej stanowiska, zaczną się 90-dniowe negocjacje na zasadzie wyłączności z Lufthansą i MSC. Armator wyjaśnił przy okazji, że jego zainteresowanie ITA wynika z „możliwości uzyskania synergii zarówno w przewozach frachtu jak i pasażerów”. MSC i Lufthansa podejmą decyzję o ewentualnym zaangażowaniu się po zapoznaniu się ze stanem finansów włoskiej linii — podał Reuter. Szef ITA, Alfredo Altavilla poinformował tydzień wcześniej, że linia (która zaczęła latać od 15 października) poniosła w 2021 r. stratę operacyjną 170 mln euro, przychody były mniejsze od oczekiwanych, wyniosły 86 mln euro, ale ITA może liczyć na ponad 400 mln euro pomocy publicznej.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas