Aktualizacja: 11.12.2024 12:35 Publikacja: 25.01.2022 15:49
Foto: Bloomberg
Włoski dziennik „Il Foglio” poinfomował, że obie te firmy pragnęłyby przejąć większościowy pakiet w ITA, Lufthansa jest zainteresowana 40 procentami. Niemcy i MSC ustalili już warunki partnerstwa, „wyrazili też życzenie, aby włoski rząd zachował pakiet mniejszościowy” w przewoźniku, a podjęli tę inicjatywę, aby wyprzedzić Air France-KLM i innych pretendentów,
Rada administracyjna ITA poinformowała, że zapozna się ze szczegółami propozycji na najbliższym posiedzeniu 31 stycznia. Zależnie od jej stanowiska, zaczną się 90-dniowe negocjacje na zasadzie wyłączności z Lufthansą i MSC. Armator wyjaśnił przy okazji, że jego zainteresowanie ITA wynika z „możliwości uzyskania synergii zarówno w przewozach frachtu jak i pasażerów”. MSC i Lufthansa podejmą decyzję o ewentualnym zaangażowaniu się po zapoznaniu się ze stanem finansów włoskiej linii — podał Reuter. Szef ITA, Alfredo Altavilla poinformował tydzień wcześniej, że linia (która zaczęła latać od 15 października) poniosła w 2021 r. stratę operacyjną 170 mln euro, przychody były mniejsze od oczekiwanych, wyniosły 86 mln euro, ale ITA może liczyć na ponad 400 mln euro pomocy publicznej.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rosji coraz bardziej brakuje dobrze wyszkolonych pilotów maszyn cywilnych. To dlatego dochodzi do problemów przy lądowaniu i maszyny kończą w polu bądź z uszkodzonym podwoziem.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Brak kontroli na rumuńskich i bułgarskich granicach usprawni działanie sieci drobnicowych, na czym skorzysta także Grecja. Przywracane są jednak kontrole na granicach Niemiec i Holandii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas