Francuski Safran potrzebuje 12 tys. ludzi do pracy

Francuski producent silników lotniczych i komponentów wierzy w zakończenie pandemii i zamierza w tym roku zatrudnić 12 tys. ludzi na świecie, aby odtworzyć dawne moce produkcyjne.

Publikacja: 05.01.2022 16:34

Francuski Safran potrzebuje 12 tys. ludzi do pracy

Foto: Bloomberg

- Ruch lotniczy odradza się dziś, składanie zamówień jest dynamiczne, tempo rośnie. Najgorsze już za nami, jestem tego pewien - powiedział w wywiadzie dla „Le Figaro” prezes Olivier Andries. - Jesteśmy w trakcie wychodzenia z kryzysu i postanowiliśmy wznowić zatrudnianie 12 tys. ludzi w 2022 r., w tym 3 tys. we Francji - dodał w relacji Reutera.

Safran jest trzecią największą na świecie firmą lotniczą, wspólnie z General Electric produkuje silniki do samolotów Airbusa i Boeinga. Gdy pojawił się koronawirus, zmniejszył moce produkcyjne, jak inni, ograniczył zatrudnienie z 95 tys. do 79 tys. dostosowując się do rynku i aby zachować rentowność. Teraz zamierza wrócić do poprzedniego stanu zwłaszcza, że w grudniu zmalały znów zakłócenia w łańcuchach zaopatrzenia. Francuzi liczą na zwiększenie rytmu produkcji zwłaszcza dla obu producentów samolotów, liczą też na zamówienia do myśliwców Rafale podpisane w 2021 r. - stwierdza „La Tribune”.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy