Związkowcy zastanawiają się również nad odwołaniem z zarządu swojego przedstawiciela Stefana Malczewskiego, szefa lotowskiej Solidarności, bo jego związek dotychczas nie przyłączył się do protestu.
Każdy dzień strajku w LOT to – jak podała spółka – utracone wpływy ok. 20 mln zł.
O akcji strajkowej zdecydowało WZA związków, które odbyło się w środę 22 sierpnia. Kiedy? Konkretna data zostanie podana później. Walne trwało kilka godzin, ponieważ trudno było ustalić wspólne stanowisko – dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita". Część związkowców nie chce strajku i jest zdania, że skoro jest to protest przeciwko zarządowi, to wystarczyłyby pikiety przed siedzibą spółki. Wtedy nie ucierpieliby pasażerowie.
Spór mocno przybrał na sile wraz z końcem wakacji, a zwłaszcza po tym, jak zarząd, nie mogąc porozumieć się ze związkami odpowiedzialnymi za przygotowywanie akcji strajkowej 1 maja, obciążył je kwotą 1,75 mln zł. Na taką kwotę wyceniono utracone rezerwacje pasażerów, którzy z obaw przed zakłóceniami w podróży zrezygnowali z kupowania biletów w LOT i wybrali innego przewoźnika. Związki zabolała również zapowiedź pracodawcy, że latające załogi będą wyrywkowo kontrolowane po wyjściu z samolotu, czy nie wynoszą z pokładu alkoholu. A jeśli mają go w bagażu, to powinni to udokumentować paragonem. Również wyrywkowo ma być sprawdzana alkomatem trzeźwość pilotów. Piloci uznali to za upokarzające i na Twitterze napisali, że oni także będą kontrolowali alkomatami trzeźwość członków zarządu podróżujących na pokładach samolotów. Bo przecież oni też są w pracy.
LOT podlega bezpośrednio premierowi Mateuszowi Morawieckiemu. Dlatego na najbliższy poniedziałek 27 sierpnia zaplanowane jest spotkanie Rady Dialogu Społecznego i związkowcy zaprosili premiera na rozmowy. – Mamy świadomość, że premier nie przyjdzie. Bo LOT to historia sukcesu tego rządu i premier stoi murem za prezesem – mówi przedstawiciel związku pilotów w LOT.