Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.11.2018 16:06 Publikacja: 27.11.2018 16:06
Foto: Bloomberg
Raport zawiera wstępne ustalenia z rejestratora lotów, bo nadal trwa na Morzu Jawajskim szukanie rejestratora rozmów w kokpicie, utrudnione, bo przestał nadawać sygnały rozpoznawcze. Specjaliści szukający przyczyn katastrofy nowego samolotu skupili się na jego systemie zapobiegania przeciągnięciu (utracie siły nośnej) MCAS.
Urządzenia pokładowe samolotu pokazały, że doszło do przeciągnięcia na skutek błędnych danych wskaźnika i przekazały kapitanowi ostrzeżenie w postaci wibrujących paneli kontrolnych - poinformował w parlamencie przedstawiciel urzędu bezpieczeństwa transportu KNKT, Nurcahyo Utomo. Zmodyfikowany automatyczny system MCAS zadziałał i opuścił nos samolotu, aby zapobiec przeciągnięciu, piloci przeciwdziałali temu przez pewien czas, a w końcu samolot zaczął pikować - dodał.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się na dalekim wsc...
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie jest to coraz większej zapaści. Z braku maszyn sięga po stare samoloty. Dziś ran...
Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa ozn...
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas