Aktualizacja: 27.11.2018 16:06 Publikacja: 27.11.2018 16:06
Foto: Bloomberg
Raport zawiera wstępne ustalenia z rejestratora lotów, bo nadal trwa na Morzu Jawajskim szukanie rejestratora rozmów w kokpicie, utrudnione, bo przestał nadawać sygnały rozpoznawcze. Specjaliści szukający przyczyn katastrofy nowego samolotu skupili się na jego systemie zapobiegania przeciągnięciu (utracie siły nośnej) MCAS.
Urządzenia pokładowe samolotu pokazały, że doszło do przeciągnięcia na skutek błędnych danych wskaźnika i przekazały kapitanowi ostrzeżenie w postaci wibrujących paneli kontrolnych - poinformował w parlamencie przedstawiciel urzędu bezpieczeństwa transportu KNKT, Nurcahyo Utomo. Zmodyfikowany automatyczny system MCAS zadziałał i opuścił nos samolotu, aby zapobiec przeciągnięciu, piloci przeciwdziałali temu przez pewien czas, a w końcu samolot zaczął pikować - dodał.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas