Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Alstom i Siemens zaproponowały Komisji Europejskiej nowe ustępstwa, aby uzyskać zgodę na fuzję działów taboru szynowego, ale może to być za późno — powiedziała agencji Reutera osoba znająca sprawę

Publikacja: 27.01.2019 09:41

Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Foto: AFP

Projekt fuzji popierany przez rządy Niemiec i Francji ma doprowadzić do powstania europejskiego czempiona kolejowego rywalizującego z największym na świecie producentem, chińskim CRRC, ale pion konkurencji w Brukseli wyrażał zaniepokojenie konsekwencjami takiego związku dla konkurencji.

Obie grupy proponowały dotąd środki zaradcze dotyczące głównie produkcji taboru szynowego i sprzętu sygnalizacji, co stanowiło ok. 4 proc. łącznych obrotów nowego podmiotu — podał Alstom. Według cytowanej osoby, oprócz tego, obie grupy są gotowe podzielić się na 10 lat a nie na pięć technologią superszybkich pociągów Siemensa, sprzedać więcej aktywów działu sprzętu sygnalizacji albo rozszerzyć bardziej nie wyłączne licencje na kraje poza Europą, z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei.

Rzecznik Komisji Europejskiej, Ricardo Cardoso powiedział, że trwa postępowanie wyjaśniające skutków takiej fuzji.

Zgodnie z europejskimi przepisami o fuzjach i kupowaniu aktywów, firmy pragnące zrealizować swe zamiary muszą w końcowym etapie procedury zaproponować ustępstwa, które rozproszą wszelkie niepokoje dotyczące konkurencji. Tydzień wcześniej pojawiły się informacje, że Komisja zablokuje projekt Alstoma i Siemensa, bo uważa ich ustępstwa za niewystarczające.

Krajowe urzędy konkurencji w Niemczech, W. Brytanii., Hiszpanii, Holandii i Belgii przestrzegły przed tą fuzją, związki zawodowe w Alstomie są też nastawione krytycznie.

Komisja przedstawi tym urzędom swe stanowisko 31 stycznia. Datę ogłoszenia ostatecznej decyzji ustaliła na 18 lutego, ale może to zrobić już od 6 lutego.

Projekt fuzji popierany przez rządy Niemiec i Francji ma doprowadzić do powstania europejskiego czempiona kolejowego rywalizującego z największym na świecie producentem, chińskim CRRC, ale pion konkurencji w Brukseli wyrażał zaniepokojenie konsekwencjami takiego związku dla konkurencji.

Obie grupy proponowały dotąd środki zaradcze dotyczące głównie produkcji taboru szynowego i sprzętu sygnalizacji, co stanowiło ok. 4 proc. łącznych obrotów nowego podmiotu — podał Alstom. Według cytowanej osoby, oprócz tego, obie grupy są gotowe podzielić się na 10 lat a nie na pięć technologią superszybkich pociągów Siemensa, sprzedać więcej aktywów działu sprzętu sygnalizacji albo rozszerzyć bardziej nie wyłączne licencje na kraje poza Europą, z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej