Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Alstom i Siemens zaproponowały Komisji Europejskiej nowe ustępstwa, aby uzyskać zgodę na fuzję działów taboru szynowego, ale może to być za późno — powiedziała agencji Reutera osoba znająca sprawę

Publikacja: 27.01.2019 09:41

Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Foto: AFP

Projekt fuzji popierany przez rządy Niemiec i Francji ma doprowadzić do powstania europejskiego czempiona kolejowego rywalizującego z największym na świecie producentem, chińskim CRRC, ale pion konkurencji w Brukseli wyrażał zaniepokojenie konsekwencjami takiego związku dla konkurencji.

Obie grupy proponowały dotąd środki zaradcze dotyczące głównie produkcji taboru szynowego i sprzętu sygnalizacji, co stanowiło ok. 4 proc. łącznych obrotów nowego podmiotu — podał Alstom. Według cytowanej osoby, oprócz tego, obie grupy są gotowe podzielić się na 10 lat a nie na pięć technologią superszybkich pociągów Siemensa, sprzedać więcej aktywów działu sprzętu sygnalizacji albo rozszerzyć bardziej nie wyłączne licencje na kraje poza Europą, z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty