Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Alstom i Siemens zaproponowały Komisji Europejskiej nowe ustępstwa, aby uzyskać zgodę na fuzję działów taboru szynowego, ale może to być za późno — powiedziała agencji Reutera osoba znająca sprawę

Publikacja: 27.01.2019 09:41

Nowe ustępstwa Alstomu i Siemensa

Foto: AFP

Projekt fuzji popierany przez rządy Niemiec i Francji ma doprowadzić do powstania europejskiego czempiona kolejowego rywalizującego z największym na świecie producentem, chińskim CRRC, ale pion konkurencji w Brukseli wyrażał zaniepokojenie konsekwencjami takiego związku dla konkurencji.

Obie grupy proponowały dotąd środki zaradcze dotyczące głównie produkcji taboru szynowego i sprzętu sygnalizacji, co stanowiło ok. 4 proc. łącznych obrotów nowego podmiotu — podał Alstom. Według cytowanej osoby, oprócz tego, obie grupy są gotowe podzielić się na 10 lat a nie na pięć technologią superszybkich pociągów Siemensa, sprzedać więcej aktywów działu sprzętu sygnalizacji albo rozszerzyć bardziej nie wyłączne licencje na kraje poza Europą, z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii