Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 09.05.2021 16:37 Publikacja: 09.05.2021 16:37
Foto: materiały prasowe
Falcon 10X dalekiego zasięgu, który będzie dostępny na rynku pod koniec 2025 r. jest siódmym modelem z rodziny falconów (po 6X, 7X, 8X, 900LX, 2000S, 2000LXS), którym Dassault Aviation chce zaszachować rywali oferując najbogatszym ludziom i szefom państw maszynę z najwyższej półki luksusowych odrzutowców.
Samolot napędzany dwoma silnikami Pearl Rolls-Royce zaprojektowanymi na wyłącznie zrównoważone paliwo lotnicze jest najpotężniejszą maszyną o zasięgu 7500 mil morskich (13 890 km), z maksymalną prędkością 0,925 M (1133 km. h), cyfrowym systemem sterowania lotem nowej generacji. Będzie konkurować z najbardziej luksusową wersją kanadyjskiego Bombardiera: Global 7500 o zasięgu 14 260 km oraz z G700 o zasięgu 13 890 km (od 2022 r.) Gulfstreama z konglomeratu General Dynamics. Pierwszy raz Francuzi wybrali silniki RR po fiasku projektu z firmą Safran. Zasięg 10X jest o niemal 1000 mil większy niż Falcona 8X, co pozwoli na lot bez lądowania z Nowego Jorku do Szanghaju, z Paryża do Santiago de Chile albo z Los Angeles do Moskwy.
Indyjski regulator rynku lotniczego w ostatni weekend zalecił poddanie przeglądom wszystkich Boeingów B787, któr...
Sąd Arbitrażowy w Moskwie zdecydował o nacjonalizacji moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Jest to wyrok ostatecz...
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas