Jaki ma być CPK

Jednym z wiodących tematów rozpoczętego w poniedziałek, 13 maja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach jest Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Jak powinien wyglądać i jak działać?

Aktualizacja: 13.05.2019 12:02 Publikacja: 13.05.2019 10:22

Jaki ma być CPK

Foto: Adobe Stock

Swoją wizję przedstawiła wspólnie z Polityką Insight kancelaria Baker McKenzie.

Według naszych informacji spółka Centralny Port Komunikacyjny pokaże podczas EKG wstępny schemat portu lotniczego w ramach Programu CPK. Został w niej uwzględniony m.in. układ dróg startowych (dwóch w ramach etapu pierwszego na 45 mln pasażerów rocznie, a w ramach etapowania czterech w układzie docelowym). Zobaczymy też przewidywany układ dróg kołowania, płyt postojowych, terminali (pasażerskiego, cargo i general aviation), dróg wewnętrznych, stacji kolejowej zintegrowanej z terminalem pasażerskim itd. Definicja portu lotniczego zostanie w przyszłości doprecyzowana na etapie masterplanu, ale 13 maja pierwszy raz będzie można zobaczyć, jak Port Lotniczy Solidarność może wyglądać.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii