Liczba wypadków na przejazdach kolejowych oraz z udziałem osób przechodzących w niedozwolonych miejscach przez tory zmalała w 2014 roku do 200, czyli o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jak podsumowały Polskie Linie Kolejowe, spadała także z 27 do 17 (tj. o przeszło jedną trzecią) liczba wypadków spowodowanych błędami pracowników.
- Realizujemy działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa: poprawiamy stan infrastruktury, wprowadzamy nowoczesne urządzenia, szkolimy pracowników – mówi wiceprezes PKP PLK, Andrzej Pawłowski.
W ramach zwiększania bezpieczeństwa zmniejszono radykalnie ilość miejsc, w których stosowana jest jazda na sygnał zastępczy. To sygnał świetlny na semaforze, który oznacza dla maszynistów warunkowe dopuszczenie do ruchu. W końcu roku 2013 występowało około 80 miejsc, w których trwale powyżej 3 dni zezwalano na jazdę pociągu poprzez wyświetlenie sygnału zastępczego. Na koniec 2014 roku takich lokalizacji pozostało 48.
- To efekt działań technicznych i organizacyjnych: wymiany urządzeń, montażu nowych kabli, bardziej skutecznego nadzoru - tłumaczy PLK.