Wizz Air chce zastąpić Eurolot

Eurolot będzie latał tylko do 31 marca. Już pojawiają się chętni do jego zastąpienia.

Publikacja: 09.02.2015 12:30

Wizz Air chce zastąpić Eurolot

Wizz Air chce zastąpić Eurolot

Foto: Bloomberg

Wiadomo, że część połączeń przejmie LOT, który wykorzysta maszyny Q400 włączając je do swojej floty. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że broker Lotnik1 ma rozpocząć w najbliższym czasie kolejną rekrutację pilotów i załóg, które miałyby latać tymi samolotami.

Wcześniej, jeszcze przed informacjami o zamknięciu Eurolotu, Ryanair deklarował zwiększenie siatki połączeń wewnętrznych w Polsce, chociaż wiadomo, że nie przynoszą one zadowalających wpływów, a samoloty nie latają tak wypełnione, jak na trasach z i do Polski.

W poniedziałek, 9 lutego o nowych połączeniach poinformował węgierski Wizz Air, który chce uruchomić porównywalne trasy przede wszystkim z portów regionalnych.

Węgrzy planują latać z Gdańska do Eindhoven. Eurolot jeszcze do końca marca wykonuje loty do Amsterdamu (przejazd z Eindhoven do centrum Amsterdamu kosztuje ok 20 euro w jedną stronę, pociąg z lotniska Schiphol, dokąd latał Eurolot — 3,80 euro). Wizz Air planuje loty w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki. W poniedziałki i piątki Węgrzy polecą z Gdańska do Bergamo (godzinna jazda do Mediolanu, cena biletu 5 euro). Połączenie Eurolotu z Gdańska do Helsinek ma zastąpić lot Wizz Aira do Turku. Codziennie natomiast Węgrzy chcą latać z Krakowa do Eindhoven (chcą zastąpić nim połączenie Kraków — Amsterdam) i z Warszawy do Dortmundu (Eurolot latał do Duesseldorfu (odległość 57 km, bilet kolejowy 24 euro, czas jazdy 50 minut, taksówka 203 euro, czas jazdy 49 minut).

Bilety mają kosztować od 59 złotych na trasach do Eindhoven, Turku i Dortmundu od 59 złotych w jedną stronę. Tylko przelot z Gdańska do Bergamo jest droższy — ceny od 79 złotych.

Wizz Air ma dzisiaj 54 samoloty, ale ich liczba zwiększy się o 37 maszyn do roku 2017. W niedawnej rozmowie z „Rzeczpospolitą" prezes linii, Jozsef Varadi nie ukrywał, że nowe maszyny są mu potrzebne, aby szybko móc uruchomić połączenia, kiedy jakaś konkurencyjna linia wpadnie w kłopoty. Kiedy trzy lata zbankrutował węgierski Malev bardziej elastyczny okazał się Ryanair, głównie dlatego, że zimą miał wolne maszyny. Teraz rynek testuje elastyczność Wizz Aira, tyle że Eurolot o zakończeniu działalności poinformował na ponad 7 tygodni wcześniej, a nie jak Malev, praktycznie z dnia na dzień.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach