A więc dopiero wtedy, gdy zapewnione będzie finansowanie inwestycji. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kończy co prawda prace nad dokumentami niezbędnymi do uruchomienia procedury przetargowej, jednak decyzje – co mogła sugerować niedawna informacja Polskiej Agencji Prasowej - jeszcze nie zapadły. - W pierwszym półroczu 2015 roku będziemy przygotowani do ogłoszenia postępowań na budowę w sumie ok. 33 km dróg, a wartość tych inwestycji szacowana jest na ok. 2,1 mld zł. – poinformował Rzeczpospolitą rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki.
Budowa wylotówki S7 znacznie skróciłaby czas przejazdu pomiędzy centrum Warszawy a rejonem Piaseczna i Lesznowoli. Trasa miałaby być gotowa w 2019 roku. Przeszło rok temu rząd odsunął jej budowę w czasie uzasadniając decyzję koniecznością przesunięcia pieniędzy na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Według Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, brak tej trasy pogorszyłby warunki ruchu drogowego na południu aglomeracji warszawskiej, nawet mimo przedłużenia w przyszłości Południowej Obwodnicy Warszawy.
Od początku roku mazowiecki oddział GDDKiA otworzył oferty w siedmiu przetargach - budowa obwodnicy Góry Kalwarii, obwodnicy Radomia, trzech odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy oraz przebudowy trasy nr 8 na odcinku Radziejowice – Paszków. Na realizację wszystkich przedsięwzięć przeznaczono 6,3 mld zł. Najniższe oferty warte są łącznie 4,3 mld zł, a najwyższe – 6,7 mld zł.
Obecnie w województwie mazowieckim drogowcy pracują przy czterech inwestycjach. To przebudowa trasy AK wraz z Mostem Grota, budowa trasy S8 na odcinku Opacz – Paszków, budowa odcinka S8 Marki – Radzymin, i budowa S7 na odcinku Radom – granica województwa. Ich łączna długość to 53,6 km, natomiast wartość prac wynosi 3,6 mld zł. Za 41 mln zł przebudowywany jest także 15,4-kilometrowy odcinek drogi krajowej 79 od Ryczywołu do Kozienic.