Lufthansa walczy z tanimi liniami. Nie da się Ryanairowi

— Nie ma takiej możliwości, żeby nas wygonili z naszego własnego rynku ci, którzy tu przyszli, rozejrzeli się i postanowili zaatakować — ostrzega prezes Grupy LH, Carsten Spohr.

Aktualizacja: 20.08.2019 17:16 Publikacja: 20.08.2019 12:43

Lufthansa walczy z tanimi liniami. Nie da się Ryanairowi

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Szef Lufthansy zapowiada, że nadal będzie walczył z liniami niskokosztowymi, zwłaszcza z powiększającą się grupą linii przejętych bądź stworzonych przez Ryanaira. Ta walka polega oczywiście na utrzymywaniu bardzo niskich cen biletów na niemieckim rynku, nawet na poziomie około 10 euro za przelot w jedną stronę. Prezes Lufthansy nawet domagał się od Komisji Europejskiej, aby zakazała sprzedawania biletów poniżej kosztów. Tyle że Lufthansa ma przewagę nad Ryanairem i innymi należącymi do Irlandczyków przewoźnikami. Jej niemieckie rejsy są przede wszystkim dowozowe do centrów przesiadkowych w Monachium i Frankfurcie, a nawet w Duesseldorfie. Jest wśród nich linia Buzz, powstała na bazie utworzonego w Polsce Ryanaira Sun. Rolą Buzza, który ma być linią o najniższych kosztach operacyjnych w grupie, ma być zastąpienie zimą 2019/2020 znacznie droższego w operacjach Laudamotion i wsparcie zarządu w walce o cięcie kosztów. Przejęcie tej austriackiej linii po upadku Air Berlin miało pomóc Ryanairowi w rozwoju na rynku austriackim i niemieckim. Na żadnym z nich Irlandczycy nie mogą się pochwalić sukcesami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?