Reklama

Boeing pewny swego

Boeing oświadczył, że jest coraz bardziej przekonany, iż uda mu się dostarczać nowe samoloty cywilne w terminie w ramach założonego budżetu, nie będzie musiał zmniejszać produkcji starszych wersji przy wprowadzaniu nowych

Publikacja: 06.06.2015 15:15

Boeing pewny swego

Foto: Bloomberg

Największy na świecie producent samolotów spodziewa się również, że jego dostawcy dotrzymają tempa rosnącej produkcji, mimo problemów u niektórych, co zmniejszyło liczbę dostaw. — Bardzo skoncentrowaliśmy się na upewnieniu się, że nasi dostawcy mają możliwości i moce produkcyjne potrzebne do wypuszczania przez nas 12 sztuk miesięcznie — stwierdził generalny dyrektor programu B787, Larry Loftis. Koncern zamierza zwiększyć w 2016 r. produkcję dreamlinerów do 12 miesięcznie z 10 obecnie.

Członkowie kierownictwa Boeinga wypowiadali się o programach 737, 777 i 787 na briefingach w Stanach przed salonem lotniczym pod Paryżem, który zaczyna się 15 czerwca.

Inwestorów niepokoiło, że produkcja może zmaleć, bo Boeing podejmuje produkcję nowych wersji tych trzech samolotów, a jednocześnie chce zwiększyć wypuszczanie 737 i 787 oraz utrzymać bez zmian produkcję 777. Europejski rywal Amerykanów, Airbus ma podobne problemy ze zwiększaniem tempa i wypuszczaniem nowych wersji modeli.

Chcąc sprostać nowym założeniom Boeing instaluje więcej robotów w swych fabrykach, buduje nowe i starannie zarządza dostawami. 29 maja zaczął produkcję 737 MAX, nowej wersji najlepiej sprzedającego się samolotu, która ma spalać o 14 proc. mniej paliwa od obecnej wersji.

Trwa też szybka budowa dużego budynku w stanie Waszyngton, gdzie znajdą się ogromne autoklawy do wygrzewania kompozytowych skrzydeł nowego 777X, który ma pojawić się w 2020 r. Pierwszy autoklaw zostanie zainstalowany zgodnie z harmonogramem w III kwartale, a zakład ma być gotowy w maju 2016.

Reklama
Reklama

Amerykanie podwyższyli własną prognozę wzrostu ruchu lotniczego i popytu na samoloty, spodziewają się w tym roku, że o 160 mln więcej podróżnych skorzysta z tego transportu niż rok temu, co wywoła popyt na dalsze 900 maszyn, nie licząc wymiany starszych na nowe.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama