Reklama

Rośnie zainteresowanie A321neo

Szefowie linii lotniczych okazują rosnące zainteresowanie najnowszą wersją samolotu wąskokadłubowego A321neo, co zapowiada interesującą walkę z Boeingiem - stwierdził w Miami prezes firmy leasingowej BOC Aviation, Robert Martin

Aktualizacja: 10.06.2015 18:57 Publikacja: 10.06.2015 18:26

Rośnie zainteresowanie A321neo

Foto: Bloomberg

- W ostatnich 4 dniach spotkałem się z co najmniej 20 prezesami, którzy mówili mi: jesteśmy zainteresowani tym samolotem. Kiedy będzie pan nimi dysponować? - powiedział na zakończenie dorocznego zgromadzenia IATA. - Gdyby ktoś mnie o to zapytał tydzień temu, podszedłbym zapewne z mniejszym entuzjazmem.

BOC Aviation należąca do Bank of China jest światową firmą leasingową mającą 230 samolotów i zamówione kolejne 201 u Airbusa i Boeinga.

Airbus założył, że A321neo, wersja dalekiego zasięgu największego samolotu wąskokadłubowego, wypełni lukę między spodziewanym B737-9 MAX Boeinga i szerokokadłubowym dreamlinerem. Luka powstała, gdy Boeing zaprzestał 10 lat temu produkcji większego samolotu wąskokadłubowego B757, i rośnie wraz z wycofywaniem z eksploatacji starszych sztuk 757.

Martin ujawnił, że prezesi z którymi rozmawiał byli zainteresowani zasięgiem A321, który pozwoli im wykorzystać te samoloty nie tylko zamiast 757, ale także zastąpić szerokokadłubowe B67.

Boeing twierdzi, że Europejczycy tym samolotem doganiają pojemnością 737-9 MAX i nie planuje wersji międzykontynentalnej dla swej maszyny. Koncern uciął też rozmowy o możliwości wznowienia produkcji 75 7, zamiast tego zapowiada coś nowego na jego miejsce koło 2030 r.

Reklama
Reklama

Rodzina A320 zdobyła więcej zamówień od boeingów MAX. Pierwszy A320neo ma wejść do eksploatacji pod koniec roku, pierwszy MAX w 2017 r.

Niektórzy specjaliści zwrócili uwagę, że A321neo dalekiego zasięgu będzie mieć większe zbiorniki paliwa, które zmniejszą ładownie bagaży i cargo, ale według rozmówców Martina najważniejszy jest jego zasięg na trasach między mniejszymi miastami.

BOC Aviation zamówiła 44 samoloty z rodziny A320, na salonie w Paryżu nie planuje nowych zakupów.

Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama