W obecności premiera Li Keqianga składającego wizytę we Francji armator podpisał z Chińskim Bankiem Eksportowo-Importowym (CEXIM) porozumienie finansowe w wysokości miliarda dolarów przewidujące pożyczki i gwarancje kredytowe na przyszłe zamówienia statków i kontenerów z Chin. Francuzi zamawiają już większość tych kontenerów w chińskiej firmie CIMC, od kilku lat zlecają chińskim stoczniom produkcję statków do ich transportu. W II kwartale odebrali trzy jednostki, największe, jakie zwodowano w Chinach i największe we flocie CMA CGM.
Druga umowa zawarta z konglomeratem transportowym China Merchants Int'l (CMHI) zakłada wspólne inwestycje w inicjatywę „Jeden pas, jedna droga", a ta ma doprowadzić do powstania sieci infrastruktury dla rozwijania wymiany handlowej.
Te „nowe jedwabne szlaki" należą do priorytetów dyplomatyczno-gospodarczych nakreślonych w 2013 r. przez prezydenta Xi Jinpinga. Inicjatywa przewiduje około 300 dużych projektów mających powiązać Azję z Europą drogami, szlakami kolejowymi, siecią energetyczną i internetową, ropo- i gazociągami oraz innymi rozwiązaniami na lądzie i morzu. Prezydent Chin wyraził w marcu nadzieję że obroty Chin z krajami uczestniczącymi w „Jednym pasie, jednej drodze" przekroczą za 10 lat 2,5 bln dolarów rocznie.
W 2013 r. CMA CGM odstąpiła chińskiej CMHI za 400 mln euro 49 proc. udziałów w swej filii Terminal Link w porcie w Marsylii. Francuzi uruchomili swej pierwsze biuro w Szanghaju w 1992 r., prawie 10 lat wcześniej przed wejściem Chin do WTO, teraz mają już 10 proc. rynku kontenerowego w Chinach. W 2014 r. stworzyli wraz z China Shipping Container Lines i United Arab Shipping Co sojusz korzystania z floty pozostałych partnerów, aby zwiększyć skuteczność żeglugi handlowej na głównych szlakach, w sytuacji, gdy w transporcie kontenerowym występuje nadmiar mocy.